پروتکل درمان وسواس کودکان با رویکرد ACT

- پروتکل درمان وسواس کودکان با رويکرد ACT

پروتکل درمان وسواس کودکان با رویکرد ACT

پروتکل درمان وسواس کودکان با رویکرد ACT

مربوط به 10 جلسه درمانی

17 صفحه

زبان فارسی

PDF

مخصوص درمانگران و دانشجویان علاقمند به این حوزه

 

نمونه جلسات:

جلسه اول (ذهن آگاهی)

این جلسه در واقع پس از یک جلسه سنجش رخ می دهد. در آن جلسه ما از طریق والدین کودک ، کاملاً کودک را و رفتارهای مشکل ساز و کنترلی او را شناخته ایم و روند کار را کاملاً برای آنها توضیح داده ایم.. سه جلسه اول صرفاً با والدین است و از جلسه چهارم به بعد حضور کودک هم در کنار والدین خواهد بود.( مشاور : )خطاب به مادر( یکی از موقعیتهایی که اخیراً برایت پیش آمده که از دست کودکت ناراحت یا عصبانی شدی را برایم تعریف کن و بگو چه کار کردی. مادر : دیروز صبح دوباره دیدم کمدش را که دیشب مرتب کرده بود از اول ریخته بیرون و دارد دوباره لباهایش را تا میکند . منهم خیلی سرش داد کشیدم . کلی گریه کرد. مشاور: خیلی خب. پس اگر من دوربین میشدم و دیروز صبح می آمدم توی خانه تو این را ضبط می کردم که……..

جلسه دوم

پس از بررسی موقعیتهای نوشته شده ؛
مشاور : خب حالا بگذار با یک داستان برایت بگویم چه اتفاقی می افتد.

استعاره جزیره (کشتی)
تا حالا سوار کشتی شدی؟ فرض کن سوار کشتی می شوی و میخواهی بروی به کشوری که همیشه آرزویش را داشتی. اما میان راه ناگهان طوفان میشود و کشتی غرق میشود. تو شناکنان خود را یه جزیره ای در آن نزدیکی میرسانی. می آیی لب ساحل می نشینی و میروی تو فکر که چی می خواستیم چی شد. توی همین فکرها هستی که ناگهان گرسنه ات می شود……….

 

جلسه سوم
مشاور: اون هفته گفته بودی که کشورت مادر خوب بودن بود. این یه مفهوم کلیه، بگو مادر خوب بودن یعنی چی؟ اگه چه کارهایی بکنی مادر خوبی هستی؟…….

………

 

برای دانلود کلیک کنید