دانلود پاورپوینت تاریخچه دانش بیوشیمی- 66 اسلاید

- دانلود پاورپوینت تاریخچه دانش بیوشیمی- 66 اسلاید

دانلود پاورپوینت تاریخچه دانش بیوشیمی- 66 اسلاید

 پاورپوینت تاریخچه دانش بیوشیمی- 66 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

نخستین مطالعات در زمینه بیوشیمی با معرفی شیمی آلی به عنوان دانش مستقل همراه بوده است.

 

سنتز آزمایشگاهی بعضی از ترکیبات زیستی مانند اوره توسط وولر (1828) برخی از دانشمندان را بر آن داشت تا اختصاصات زیستی را با دانش شیمی توجیه و تفسیر نمایند.

 

شناسایی هورمونها, لیپیدها, ویتامینها, کشف چرخه اوره و چرخه کربس و بالاخره کشف ساختار ماده یاخته توسط واتسون و کریک درسال 1953, دانش بیوشیمی را به عنوان ابزاری جدید برای مطالعه جنبه هایی از فعالیتهای یاخته ای و عملکرد فرآیند زیستی معرفی نمود.

 

ساختمان کربوهیدات از سه عنصر اصلی O,H,C  تشکیل می شود. با اینکه اکثر آنها از فرمول کلی هیدراتها کربن پیروی می کنند, برخی از کربوهیداتها در ساختار خود واجد اتم N  هستند مانند گلوکز آمین
 

حلقه های پیران در قندها به علت شکل هندسه چهاروجهی و اتم کربن اشباع شده خود نمی توانند صفحه ای باشند, بلکه ساختار فضایی آنها به دو شکل دیده می شود. که به نام الگوی صندلی شکل و الگوی قایقی موسوم اند. الگوی صندلی شکل پایدارتر است و اکثر قندها در شکل فعال خود به این صورت دیده می شوند.

 

لیپیدها لیپیدهای ساده ترکیباتی هستند که در ساختارشان اسید چرب وجود ندارد ولی مانند لیپیدها در آب نامحلول اند. از مهمترین آنها می توان استروئیدها و ترپن ها را نام برد. اسیدهای چرب ساده ترکیباتی هستند که در ساختارشان اسید چرب وجود ندارد ولی مانند لیپیدها در آب نامحلول اند. از مهمترین آنها می توان استروئیدها و ترپن ها را نام برد.

برای دانلود کلیک کنید