دانلود پاورپوینت آموزش Access 2007- در 146 اسلاید

- دانلود پاورپوینت آموزش Access 2007- در 146 اسلاید

دانلود پاورپوینت آموزش Access 2007- در 146 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

—آیا تا به حال با این نیاز روبرو شده اید که بخواهید مجموعه ای از اطلاعات را به صورت سازماندهی شده و منظم در کامپیوتر شخصی خود نگهداری کرده و در زمان مقتضی از آن ها استفاده کنید؟

 

— به نظر شما بهترین نرم افزار برای انجام این کار کدام است؟
—شاید پاسخ شما نرم افزارهای مایکروسافت Excel , word باشد.
—پاسخ شما درست است، با کمک این نرم افزارها می توانید لیستی از اطلاعات خود را ذخیره کنید، ولی گاهی با اطلاعاتی سر و کار داریم که روز به روز به حجم آنها اضافه می شود و لیست اطلاعات ما بزرگ و بزرگ تر خواهد شد. در چنین شرایطی جستجو در این لیستها و یافتن اطلاعات مورد نظر بسیار مشکل و وقت گیر خواهد بود.

 

—از طرفی به دلیل زیاد شدن حجم اطلاعات، ناخواسته ممکن است اطلاعات تکراری به لیست اضافه شود. این مشکلات را چگونه می توان حل کرد؟
—بانک های اطلاعاتی که به وسیله نرم افزارهای سیستم مدیریت پایگاه داده یا (DataBase Management System)DBMS   ایجاد می شوند، راه حل خوبی برای این مشکلات هستند.
—Microsoft Access یکی از این نرم افزارهاست.
—حال بانکهای اطلاعاتی دارای چه ساختاری هستند که باعث سازماندهی اطلاعات میشوند؟
—چه عملیاتی روی اطلاعات موجود در بانکهای اطلاعاتی می توان انجام داد؟
—بانک اطلاعاتی مجموعه ای سازمان یافته از داده ها و اطلاعات مرتبط به یک موضوع است به طوریکه به آسانی می توان این داده ها را بازیابی و ویرایش نمود.
—نرم افزارهای سیستم مدیریت پایگاه داده , همچون Access ابزاری برای تولید بانکهای اطلاعاتی و مدیریت آنها هستند.
— این نرم افزارها امکاناتی را فراهم می کنند تا بتوان انواع متفاوت داده ها را ذخیره سازی ، ویرایش و بازیابی نمود.
—بازیابی اطلاعات شامل استخراج اطلاعات مفید از داده های بانک اطلاعاتی در قالبهای مختلف مثل فرم,گزارش و غیره است.
—Access به عنوان یکی از این نرم افزارها, اطلاعات را به صورت جداولی شامل سطرها و ستونها مانند آن چه در کار برگهای Excel دیده اید، سازماندهی می کند.
— بسته به موضوعی که بانک اطلاعاتی برای آن طراحی می شود، ممکن است بانک اطلاعاتی شامل یک یا چند جدول باشد.
—برای مثال شما برای نگهداری اطلاعات تماس دوستان خود فقط نیاز به یک جدول در بانک اطلاعاتی دارید که درآن نام ، نام خانوادگی،آدرس و شماره تلفن دوستانتان را نگهداری کنید .
—ولی اگر همین اطلاعات به عنوان مشخصات دانش آموزان در بانک اطلاعاتی یک مدرسه ، ذخیره شود، نیازبه داشتن جداول دیگری نظیر جدول اطلاعات نمرات هر دانش آموز و جدول ثبت مشخصات دروس اخذ شده نیز می باشد.
 

برای دانلود کلیک کنید