ترجمه کامل مقاله \\\\
عنوان این مقاله به لاتین” Reliability of Corroded Steel Bridge Girders”
قابلیت اطمینان ستون های فولادی خورده شده در پل های متحرک
مقاله زبان اصلی همره با ترجمه فارسی در قالب وُرد
تعداد صفحات پی دی اف فایل اصلی:
40 صفحه
تعداد صفحات ترجمه در قالب word:
23 صفحه
مقدمه:
-پلها جزء مهمی از شبکه حمل و نقل هستند –قسمت اعظم پلهای فولادی در ایالات متحده بعد از جنگ جهانی دوم از سالهای 1950 تا 1980 ساخته شدند. متاسفانه پلها فرسوده میشوند و احتمال شکست آنها افزایش مییابد- در حدود 000/190 پل فولادی که محافظت شده و مداوم هستند وجود دارد. بیش از 40هزار از آنها (5/22%) دارای کمبودات ساختاری(نواقص سازه ای) و بیش از 35هزار(8/5%) از نظر عملکردی مشکل دارند. عناصر سازنده با گذشت زمان دچار اثرات ناشی از خوردگی-سایش و خستگی و سایر عوامل زوال دهنده (کاهنده) میشوند. بعلاوه، اخیراً بار قانونی بر روی پلها افزایش یافته است. به این ترتیب مشکل اصلی این است که بیشتر پلهای قدیمی (زوال یافته) در برآورده کردن این نیاز قانونی جدید (بار اضافه) ناتوان هستند. بر طبق(2005)ASCE تخمین زده شد که برای رفع نواقص تمامی پل ها در یک دوره بیست ساله، سالانه حدود 10 میلیون دلار نیاز خواهد بود. بدینصورت که پلهای ناقص یا تعمیر یا جایگزین شوند. بنابراین بهتر این است پلها از نظر ظرفیت باربری و پیشبینی تغییر در ظرفیت آنها با توجه به خرابی یا هر رویداد دیگری ارزیابی شوند. بعلاوه، بعلت محیطهای سایش و سخت، استفاده از مواد شیمیایی در جادهسازی و فرسایش طبیعی این ساختارها، مواجه بودن دولتها با هزینههای بالای تعمیر، بازسازی و جایگزینی پلها، باید با ساخت و ساز مسیرها اداره نمود. تعمیر و نگهداری، تعمیر و بازسازی پلهای موجود نیاز به توسعه یک روش کارآمدی برای ارزیابی ظرفیت حمل بار و پیشبینی عمر باقیمانده از ساختار دارد.
اخیراً، استفاده از ضریب اطمینان در بررسیهای سازه ای، در مورد ایمنی، کارایی و دوام کیفیت پلها را بهبود بخشیده است. فاکتورهای جزئی ایمنی براساس بار سرویس و مقاومت نامشخص در ایالات متحده برای طراحی کدهای ساختمانی قبل از اواخر 1970 پیشنهاد شده بودند….