ترجمه کامل مقاله \\

- ترجمه کامل مقاله \\

ترجمه کامل مقاله \\\\

عنوان این مقاله به لاتین” Reliability of Corroded Steel Bridge Girders”

قابلیت اطمینان ستون های فولادی خورده شده در پل های متحرک

مقاله زبان اصلی همره با ترجمه فارسی در قالب وُرد

تعداد صفحات پی دی اف فایل اصلی:

40 صفحه

تعداد صفحات ترجمه در قالب  word:    

 23 صفحه

مقدمه:

-پل‌ها جزء مهمی از شبکه حمل و نقل هستند –قسمت اعظم پل‎های فولادی در ایالات متحده بعد از جنگ جهانی دوم از سال‎های 1950 تا 1980 ساخته شدند. متاسفانه پل‎ها فرسوده می‎شوند و احتمال شکست آنها افزایش می‎یابد- در حدود 000/190 پل فولادی که محافظت شده و مداوم هستند وجود دارد. بیش از 40هزار از آنها (5/22%) دارای کمبودات ساختاری(نواقص سازه ای) و بیش از 35هزار(8/5%) از نظر عملکردی مشکل دارند. عناصر سازنده‎ با گذشت زمان دچار اثرات ناشی از خوردگی-سایش و خستگی  و سایر عوامل زوال دهنده (کاهنده) می‏شوند. بعلاوه، اخیراً بار قانونی بر روی پل‎ها افزایش یافته است. به این ترتیب  مشکل اصلی این است که بیشتر پل‎های قدیمی (زوال یافته) در برآورده کردن این نیاز قانونی جدید (بار اضافه) ناتوان هستند. بر طبق(2005)ASCE تخمین زده شد که برای رفع نواقص تمامی پل ها در یک دوره بیست ساله، سالانه حدود 10 میلیون دلار نیاز خواهد بود. بدین‎صورت که پل‎های ناقص یا تعمیر یا جایگزین شوند. بنابراین بهتر این است پل‎ها از نظر ظرفیت باربری و پیش‎بینی تغییر در ظرفیت آنها با توجه به خرابی یا هر رویداد دیگری ارزیابی شوند. بعلاوه، بعلت محیط‏های سایش و سخت، استفاده از مواد شیمیایی در جاده‏سازی و فرسایش طبیعی این ساختارها، مواجه بودن دولت‎ها با هزینه‎های بالای تعمیر، بازسازی و جایگزینی پل‎ها، باید با ساخت و ساز مسیرها اداره نمود. تعمیر و نگهداری، تعمیر و بازسازی پل‎های موجود نیاز به توسعه یک روش کارآمدی برای ارزیابی ظرفیت حمل بار و پیش‎بینی عمر باقیمانده از ساختار دارد.

اخیراً، استفاده از ضریب اطمینان در بررسی‎های سازه ای، در مورد ایمنی، کارایی و دوام کیفیت پل‎ها را بهبود ‏بخشیده است. فاکتورهای جزئی ایمنی براساس بار سرویس و مقاومت نامشخص در ایالات متحده برای طراحی کدهای ساختمانی قبل از اواخر 1970 پیشنهاد شده بودند….

 

برای دانلود کلیک کنید