تحقیق در مورد تولید قطعات با استفاده از ضایعات شیشه در دو لایه

- تحقيق در مورد توليد قطعات با استفاده از ضايعات شيشه در دو لايه

تحقیق در مورد تولید قطعات با استفاده از ضایعات شیشه در دو لایه

32 صفحه word |فونت tahoma سایز 12| قابل اجرا در آفیس 2010 و نسخه های جدیدتر|قابل ویرایش و آماده چاپ بخشی از تحقیق 

شیشه های فتورزیستیو ، فتوکرومیک ،شیشه های لیزری ، شیشه های نیمه رسانا از جمله موارد مدرن کاربرد شیشه در زندگی انسان متمدن امروزی است .

به طور کلی که ملاحظه می شود شیشه به عنوان ماده ای بسیار جالب ، کاربردهای بیشماری از صنایع ساختمانی تا صنایع مخابرات نوری و الکترونیک دارد . از این رو جا دارد که کوششهای مؤثری برای توسعه علوم و تکنولوژی شیشه در دانشگاهها و مدارس عالی کشور به عمل آید .

رشد در این بخش صنعتی ،‌مستلزم جذب نیروی انسانی ، آموزش و تجهیز آزمایشگاهها و تأمین ابزار  مورد نیاز در این زمینه است . جذب و آموزش نیروهای جوان و علاقمند در این بخش ، و حفظ نیروهای موجود ، می تواند طی یک برنامه دقیق و زمانبندی شده ، عامل مؤثری در بهبود کیفیت امر تولید و تعالی راندمان بهره برداری و تسریع در آهنگ رشد و شکوفایی ، بحساب اید . در این راستا ، ایجاد دوره های فشرده کارآموزی در بدو اشتغال و در مقاطع مختلف حائز اهمیت است .

دولت جمهوری اسلامی ایران جهت دستیابی به برنامه های توسعه ،  حرکت تازه ای را شروع کرده است از جمله می توان به بهبود ضوابط و آیین نامه های اجرایی در رابطه با تولیدات صنعتی و ارز آوری و ایجاد استغال در بخش غیر دولتی و تعاونیهای مردمی ، و ایجاد تسهیلات و پرداخت و امهای کم بهره در این زمینه ، در راستای مشارکت مردمی و استفاده از امکانات بخش غیر دولتی ، جذب و آموزش نیروی انسانی و بعضاًٍُ تحول در امر بهره برداری و تولیدات صنعتی جهت پیشگیری از ضایعات اشاره نمود .

در طرح فوق از شیوه نوین جدیدی استفاده شده که می توان این طرح را جایگزین خوبی برای مواد و مصالحی که تا کنون در صنعت ساختمانی از قبیل سنگ ، کاشی سرامیک و غیره … ) جهت نما ، طراحی کف ، مصارف بهداشتی ، و تزئینی در ساختمان مورد استفاده قرار گرفته به حساب آورد . برای تسریع در عمل ذوب کوره ها به صورت خاصی طراحی شده که بتوان با حداقل زمان به مواد مذاب دست یافت طرح فوق از دو قسمت لایه رویین ( شیشه ) و لایه زیرین ( مواد مخصوص جهت نصب ) تشکیل می شود.

همانطور که در مراحل تولید توضیح داده خواهد شد شیشه پس از گذر از مراحل مختلف به حالت دلخواه و مورد تقاضا در آمده و در مراحل بعد پس از اضافه کردن لایه دوم ( جهت سهولت در نصب و استقرار صحیح و استحکام بر روی سطح در کار ) جهت عرضه به بازار آماده می شود . تمامی اطلاعات در مورد مراحل تولید در صفحات بعدی ( فصل شرح عملیات تولید‌ ) به طور مفصل و کامل توضیح داده شده‌است  .

-2 مواد مورد استفاده

1-2-1- (  مورد استفاده جهت نما در ساختمان ) قطعات فوق می تواند جایگزین سنگ در نمای بیرونی و درونی ساختمان گردد .

1-2-2- ( جهت طراحی کف ) از این قطعات می توان جهت طراحی کف ساختمان با توجه به صرفه جویی در هزینه استفاده نمود .

1-3-3- (‌مصارف بهداشتی ) از طرح فوق می توان جهت مصارف بهداشتی ( حمام ، دستشویی و آشپزخانه و غیره … ) با توجه به اینکه شیشه به سهولت تمیز شده ، رطوبت را به خود نمی گیرد وزیباتر می باشد استفاده کرد . جایگزین خوبی برای کاشی و سرامیک به حساب می آید

1-2-4 ( مصارف تزئینی ) در مورد مصارف تزئینی طرح فوق می توان از طراحی ستونهای شیشه ای ،شومینه ، طراحیهای زیبا و غیره … نام برد. در ضمن این طرح می‌تواند جایگزین خوبی برای گچبری  و طراحی ارگ و … در صنایع ساختمانی باشد .

امید است که بتوانیم با ارائه این طرح سهم کوچک و بسزایی در توسعه و رشد صنایع ساختمانی داشته باشیم .

برای دانلود کلیک کنید