پروژه پاورپوینت معماری دیجیتال مناسب ارائه کلاسی در کلیه مقاطع

- پروژه پاورپوینت معماری دیجیتال مناسب ارائه کلاسی در کلیه مقاطع

پروژه پاورپوینت معماری دیجیتال مناسب ارائه کلاسی در کلیه مقاطع

در عصر حاضر بیش از پیش با واژه هایی چون دیجیتال، دیجیتالی، الکترونیکی، اتوماتیک و حتی روباتیک و واژگانی از این دست روبرو هستیم اما واژه طراحی معماری دیجیتالی کمی برای ما مهجور است آیا علت این امر عدم استفاده از دنیای الکترونیکی امروز در طراحی معماری و دیگر شاخه های رشته مهندسی معماری است یا آشنایی ما ایرانیان با پدیده طراحی معماری دیجیتالی کم بوده است! به ضرس قاطع بایستی گفت گزینه درست عدم آشنایی ما با طراحی معماری دیجیتالیست چرا که معماری دیجیتالی به باور کارشناسان طراحی معماری، آینده رشته مهندسی معماری را رقم خواهد زد و در ها و افق های بزرگ و جدیدی را به روی مهندسان رشته مهندسی معماری و طراحان معماری دیجیتالی آینده خواهد گشود.

هر مهندس معماری که حداقلِ سابقه کار در عرصه طراحی معماری داشته همواره دغدغه هایی از جنس زمان ناکافی برای انجام پروژه طراحی معماری و مشکل در پرزنتیشن مخاطب خود را حتما داشته و با توجه به ماشینی شدن روز افزون جامعه و بالا رفتن سرعت کارها و به موازات آن بالاتر رفتن انتظارات کارفرما در سرعت و کیفیت پروژه معماری بارها شاهد این هستیم که بعضا مسئله زمان به قدری اهمیت دارد که در اولویت بالاتری حتی نسبت به کیفیت پروژه معماری قرار میگیرد و کارفرما به علت روبرو بودن با محدوده زمانی خاص مجبور است سرعت انجام پروژه طراحی معماری خود را در اولویت قرار دهد.

لذا با استفاده از روش های سنتی طراحی معماری نمیتوان همگام با سرعت دنیای مدرن امروز پیش رفت، در حال حاضر کاربرد و اثر گذاری ابزار سنتی در رشته مهندسی معماری و به خصوص در مبحث طراحی معماری دیگر به چشم نمی آید به کارگیری خط کش تی یا قلم های راپید، تخته رسم، کاغذ کالک، میز نقشه کشی معماری، کاغذ پوستی، طراحی معماری دستی و.. به آموزش سنتی طراحی معماری به صورت آکادمیک تقلیل یافته و در انجام پروژه های معماری یا طراحی معماری دیگر جایی ندارند

. اما جایگزین ابزار معماری سنتی که ذکر شد چیست؟ سالهاست که دیگر طراحی معماری به شیوه سنتی انجام نمیشه و جایگزینی به نام طراحی معماری دیجیتالی داریم معماری دیجیتالی تنها جایگزینی برای ابزار سنتی طراحی معماری نیست، بلکه معماری دیجیتال فرصت ها و افق های بی نظیری را به روی مهندسین رشته معماری گشوده است امروزه با استفاده از نرم افزار های مختلف طراحی و مدل سازی در کمترین زمان ممکن می توانید مفهوم کانسپت و طراحی اولیه معماری خود را به مخاطب ارائه دهید و درک درستی از چگونگی انجام پروژه را برای کارفرما ایجاد نمایید.

یکی از پیچیدگی های دنیای مدرن حال حاضر ما همین موضوع است، در هنر-صنعت معماری و به خصوص در کشور ما بسیار زیاد اتفاق می افتد که کارفرمای یک پروژه معماری تقریبا هیچ درک واقعی و درستی از این رشته و اتفاقاتی که قرار است رقم بخورد ندارد (گرچه نمیتوان خرده گرفت و امری بدیهی است) به همین علت کم نیستند طرح ها و ایده ها و کانسپت هایی که به زعم داشتن کیفیت و استاندارد مناسب معماری، ازدید مخاطب راضی کننده نبوده و پروژه معماری باشکست مواجه شده و انجام آن به شخص دیگری که توانایی در معماری دیجیتالی داشته سپرده شده ولو با کیفیت پایین تر نسبت به قبل و علت آن نیز امکان پرزنتیشن و معرفی بهتر و سرعت بالای کار در معماری دیجیتالی است.

پروژه حاضر در فرمت پاور پوینت شامل 30 اسلاید کاربردی در مورد معماری دیجیتال می باشد ،

 این پاورپوینت از عکس های مناسب و متن های مرتبط تشکیل گردیده .

 

این پروژه را با خیالی آسوده تهیه کنید و ارائه دهید.

 

 

برای دانلود کلیک کنید