پاورپوینت کامل با عنوان آشکارسازهای مادون قرمز طول موج بلند در 20 اسلاید

- پاورپوینت کامل با عنوان آشکارسازهای مادون قرمز طول موج بلند در 20 اسلاید

پاورپوینت کامل با عنوان آشکارسازهای مادون قرمز طول موج بلند در 20 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

آشکارساز فروسرخ یک دستگاه است که با استفاده از اندازه‌گیری اشعه فروسرخ ، تولید تصویر می‌کند. در حالیکه یک دوربین معمولی با استفاده از اندازه‌گیری نور مرئی تولید تصویر می‌کند. نامهای دیگر آن عبارتند از: دوربین مادون قرمز حرارتی ، دوربین تصویر برداری حرارتی ، دوربین اندازه‌گیری حرارت یا دوربین سنجش تابش فروسرخ.

طول موج نور مرئی بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ نانومتر است لذا یک دوربین معمولی در حدود همین طول موجها به اندازه‌گیری شدت نور مرئی می‌پردازد؛ ولی یک آشکارساز فروسرخ در طول موجهای حدود ۱۴۰۰۰ نانومتر و نزدیک به ۱۴۰۰۰ نانومتر به اندازه‌گیری شدت تابش الکترومغناطیس می‌پردازد.

انرژی (“infrared”) فقط یک قسمتی از طیف الکترومغناطیس است که اشعهٔ گاما، اشعه ایکس و ماورای بنفش و محیط نازکی از نور مرئی، مادون قرمز، موج‌های تراهرتز و موج‌های کوتاه و موج‌های رادیویی را در بر می‌گیرد. تفاوت‌ها و شباهت‌های زیادی بین طول موج‌های آن‌ها وجود دارد. و همهٔ این‌ها یک مقدار خاصی از اشعه‌ای از بدنه‌ای سیاه را به عنوان یک تابع از دما ساطع می‌کنند. و به طور عمومی یک دوربین خاص می‌تواند یک راه را مانند یک دوربین معمولی که نور مرئی دارد، پیدا کند و حتی در تاریکی کامل هم کار می‌کند. به دلیل اینکه سطح نور محدود هیچ اهمیتی برای آنها ندارد و این باعث می‌شود که برای عملیات رهایی از ساختمان پر از دود (مه غلیظ) و راه‌های زیر زمینی مفید باشد. 
تصاویر از دوربین‌های (“infrared”) به تک رنگی متمائل می‌شوند به دلیل اینکه دوربین‌ها به طور عمومی با فقط یک نوع از سنسورهای واکنش دهنده به رنج یک طول موج اشعهٔ مادون قرمز طراحی می‌شوند.
دوربین‌های رنگی به ساختمان پیچیده تری با موج‌های متفاوت و رنگی نیاز دارند کمتر معنی بیرون طیف مرئی نرمال را دارد. به دلیل اینکه طول موج‌های متفاوت نسبت به سیستم‌های دید رنگی مورد استفادهٔ انسان نمایش داده نمی‌شوند. گاهی اوقات این تصویرهای تک رنگ در رنگ‌های ساختگی نمایش داده می‌شوند که تغییر رنگ بیشتر از تغییر در سختی استفاده می‌شود تا تغییرات در سیگنال را نمایش دهد. این مفید است به دلیل اینکه هر چند بشر رنج حرکتی بیشتری درپیدا کردن سختی از سراسر رنگ دارد. توانایی بهتر دیدین سختی در منطقه‌های روشن یک محدودیت عادلانه‌ای است. این فن برش سختی نامیده می‌شود.
برای استفاده در اندازه‌گیری دمای روشن‌ترین قسمت تصویر که به طور عادی سفید رنگ اند، بین قرمز و زرد واسطه می‌شود و قسمت آبی را تیره می‌کند. یک معیار باید یک رنگ نادرست تصویر را با رنگ‌های وابسته به دما نشان دهد.
تفکیک پذیری قابل ملاحظهٔ آن‌ها پایین‌تر از دوربین‌های نوری است.
اغلب فقط ۱۶۰*۱۲۰ یا ۳۲۰*۲۴۰ پیکسل دوربین‌های ترمو گرافیک خیلی گرانتر از نقطهٔ مقابل طیف‌های مرئی هستند.
و مدل‌های high evendمعمولاً به عنوان dual useو export restricted فرض می‌شوند. در ردیاب‌های uncooled تفاوت دما در پیکسل‌های سنسور کوچک هستند ۱درجه سانتی گراد تفاوت در مرحلهٔ استنتاج فقط ۰۳. درجه سانتی گراد متفاوت با سنسور است.
زمان واکنش پیکسل تدریجی است در رنج ۱۰ میلیون ثانیه.
عکس برداری تصویر حرارتی استفاده‌های دیگر زیادی دارد برای مثال:
آتش‌نشان‌ها برای دیدن در بین دود، پیدا کردن شخص وlocalize hotspots of fires استفاده می‌کنند.
با تصویر حرارتی تکنیک‌های نگه داری خط توان در بخش‌ها و فصل‌های بیش از اندازه دارای گرما قرار داده می‌شود teltaleنشان شکستگی را تا potential hazrd10 برطرف می‌کند. جایی که عایق حرارتی معیوب می‌شوند تکنیک‌های ساخت ساختمان‌ها می‌تواند گرمایی که نفوذ می‌کند تا اثرات گرما یا سرمای شرایط جوی را بهبود بخشند. دوربین تصویر حرارتی در تعدادی از ماشین‌های تجملی نصب می‌شوند تا به راننده کمک کنند. تعدادی از فعالیت‌های وابسته به علم فیزیولوژی، واکنش‌های خاص، در بشر و دیگر حیوانات خون‌گرم وجود دارد که می‌توانند با تصویر مربوط به گرماسنجی آگاه شوند.
دوربین‌های مادون قرمز می‌توانند در اغلب تلسکوب‌های تحقیقاتی علم نجوم پیدا شوند.

 

فهرست مطالب:

انواع آشکارسازهای نوری

انواع آشکارسازهای مادون قرمز

MERCURY CADMIUM TELLURIDE

InSb Infrared Detector

آشکارسازهای مادون قرمز چاه کوانتومی

چاه مربعی منفرد (SQW) و چاه مربعی چندگانه (MQW)

سایر ویژگی های QWIP

عوامل ایجاد جریان تاریک در QWIP ها

دسته بندی آشکارسازهای چاه کوانتومی

آشکارسازهای چاه کوانتومی مبتنی بر GaAs/AlGaAs

آشکارسازی مادون قرمز دور و خیلی دور توسط GaAs/AlGaAs Heterostructures نوع n

تئوری کلی آشکارسازهای HEIWIP

آشکارسازهای HEIWIP نوع p

انواع آشکارساز HEIWIP

امیتر تکی

چند امیتری

برای دانلود کلیک کنید