پاورپوینت کامل و جامع با عنوان تحقیقات بازاریابی بین المللی در 26 اسلاید
بازاریابی بینالمللی، در سادهترین سطح خود، فرایندی است که در آن یک شرکت تجاری باید در مورد آمیخته بازاریابی خود در ورای مرزهای کشورش تصمیمگیری کند. پیچیدهترین سطح آن، شامل ایجاد واحد تولیدی و هماهنگ کردن استراتژی بازاریابی شرکت در سراسر جهان میباشد.
طبق تعریفی دیگر، بازاریابی بینالمللی عبارت است از انجام فعالیتهای تجاری برای رساندن کالا و خدمات یک شرکت به مشتریان یا مصرفکنندگان خود در بیش از یک کشور، به منظور کسب سود.
مراحل و اصول بازاریابی جنبه استاندارد و عمومی دارند و در همه بازارها و کشورها قابل اجرا هستند. تنها وجه تمایز بازاریابی داخلی و بازاریابی بینالمللی در حوزه فعالیت آنهاست. همین تفاوت مهم مبحث جدید بازاریابی بینالمللی را به وجود میآورد که از جمله مسائل مورد توجه در آن، آگاهی از مسائل کشور (های) دیگر، اتخاذ استراتژیهای مناسب برای ورود به کشورها و بازارهای مختلف و انجام اقدامات خاص در بازارهایی است که برای خارجیان تا حدی با اطمینان کمتر و ریسک بالاتر همراه است.
حیطه عمل در بازاریابی بهطور کلی به دو بخش قابل کنترل و غیرقابل کنترل تقسیمبندی میگردد. عوامل قابل کنترل شامل سیاستهای کالا و خدمات، برنامه فروش، قیمتگذاری و توزیع است که آمیخته بازاریابی شرکت نام دارد و مستقیماً تحت کنترل و برنامهریزی خود شرکت است. شرکت میتواند بر اساس شرایط رقابتی بازار، محدودیتهای قانونی، سلایق مصرفکنندگان و استراتژی خود برنامه آمیخته بازاریابی را تدوین و اجرا کند.
عوامل غیرقابل کنترل در بازاریابی بینالمللی خود به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم میشود. در بخش داخلی سیاستهای کلی دولت، ساختار قانونی و شرایط اقتصادی از جمله عوامل غیرقابل کنترل شرکت هستند. در بخش خارجی این شرایط برای هر کشوری میتواند متفاوت یا حتی کاملاً در تضاد باشد. اوضاع سیاسی، اقتصادی، سطح تکنولوژی، جغرافیا و فرهنگ از این قبیل عوامل بهشمار میآیند.
فهرست مطالب:
وسعت کار بازاریابی بین المللی
سه موضوع پیشنهادی ریچارد هالتون
مهارت های مهم از تکنیک های تحقق بازاریابی داخلی برای استفاده در بازارهای خارجی
مشکلات تحقق بازاریابی در کشورهای مختلف
مشکلات فرهنگی
مشکلات تکنیکی یا فنی
مشکلات داده ها
سیستم اطلاعاتی بازاریابی
ارکان اساسی سیستم اطلاعاتی بازاریابی
شناخت اطلاعات مورد نیاز سیستم
طبقه بندی اطلاعات
اطلاعات دستوری
اطلاعات منابع
دسته بندی اطلاعات مربوط به بازار
اطلاعات بازار بالقوه
رفتار و گرایش مصرف کنندگان
شبکه های توزیع
جمع آوری اطلاعات سیستم اطلاعات بازاریابی
مراحل روش علمی تحقیق در بازاریابی
پردازش اطلاعات جمع آوری شده
اهداف اصلی پردازش اطلاعات
و…