پاورپوینت نقش ورزش و فواید آن در افراد معلول

- پاورپوینت نقش ورزش و فواید آن در افراد معلول

پاورپوینت نقش ورزش و فواید آن در افراد معلول

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل power point

قابل ویرایش 22 اسلاید

 

قسمتی از اسلایدها

ورزش نقش کلیدی را در زندگی و ارتباطات  اجتماعی افراد معلول ، همانند افراد غیر معلول ایفا مینماید . ورزش تمام شکلهای فعالیت فیزیکی را در بر می گیرد و شامل بازی ، تفریح ، ورزش سازمان یافته ، غیر رسمی یا ورزش رقابتی و ورزش محلی یا بازیهایی که به برازندگی اندام ، آرامش فکری و روانی کمک می کند .
در سه دهه گذشته ، تلاشها در عرصه ورزش معلولین و فعالیت مناسب فیزیکی به طور قابل ملاحظه ای رشد داشته است تحقیقات علمی نشان می دهد درگیری افراد معلول در ورزش و فعالیت فیزیکی منجر به پیشرفت میزان سلامتی جسمانی و فکری می شود . همچنین ، ورزش و فعالیت فیزیکی موجب بهبودی و شادابی روحیه در بیماران روحی – روانی که دچار افسردگی و اضطراب هستند ، می شود بعلاوه ، اعتماد به نفس بالا و شعور و آگاهی اجتماعی و خودباوری را به همراه دارد و می تواند به توانمند شدن افراد معلول کمک کند .

سازمان بهداشت جهانی تخمین زده است که ششصد و پنجاه میلیون نفر با معلولیت های گوناگون زندگی می کنند این معلولیت ها به دلائل مختلفی از جمله تصادفات – سقوط از ارتفاع – آسیب دیدگیها – خشونت – بیماریهای مزمن و عوامل دیگری مانند سالمندی به وجود می آید . از این تعداد 80 درصد  در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند بیشتر آنها فقیر بوده و محدودیت دارند و برای دستیابی به خدمات اولیه مانند تسهیلات توانبخشی با مشکلاتی روبرو هستند .

رشد شیوع بیماری به خصوص در کشورهای در حال توسعه هزینه عمومی بالایی را بر دوش دولت و دستگاههای مراقبت بهداشتی ، نسبت به جاهای دیگر تحمیل کرده است . ورزش می تواند هزینه ها را پایین آورده و روش موثری برای بهبودی و آرامش روانی در بین افراد معلول باشد .

 

فهرست مطالب و اسلایدها
معلولیت

ورزش معلولین

فواید ورزش در معلولین

فواید ورزش

ورزش و آسیب دیدگان نخاعی

تمرینهای انعطاف پذیری

تمرین های قدرتی

تمرین های استقامتی

تمرین های تنفسی

برای دانلود کلیک کنید