دانلود پاورپوینت آشنایی با مک دونالد و پیشرفت آن

- دانلود پاورپوینت آشنایی با مک دونالد و پیشرفت آن

دانلود پاورپوینت آشنایی با مک دونالد و پیشرفت آن

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

مقدمه

تاریخچه مک دونالدز

روند پیشرفت مک دونالدز

ری کروک

برند سازی ری کروک

توسعه شعبه های مک دونالدز

قوانین مهم و خاص در مک دونالد

جنگ برگرها

دهه 90 و مشکلات مک دونالدز

مک دونالد و جذب کودکان

برندهایی که مک دونالدز خریداری کرد

عوامل موثر در موفقیت مک دونالدز

سرانجام ری کروک

نکاتی جالب در مورد مک دونالدز

انتقادات وارده بر مک دونالدز

منابع

 

 

مقدمه

مک دونالدز بزرگ ترین رستوران زنجیره ای فست فود در سرتاسر جهان است، در ۱۲۰ کشور دنیا 40 هزار شعبه دارد و روزانه به ۶۸ میلیون مشتری سرویس دهی می کند. مک‌دونالد نه‌تنها از نظر تعداد شعبه‌ها، بلکه از نظر ارزش نیز باارزش‌ترین برند فست‌فودی جهان محسوب می‌شود.

ارزش برند مک‌دونالدز چیزی در حدود ۱۳۰.۳۷ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. تنها شرکت ارائه‌ی غذا که می‌تواند با مک‌دونالد رقابت نزدیکی داشته باشد، کافه‌های زنجیره‌ای استارباکس است.

مک‌دونالدز صرفاً نامی بزرگ در صنعت فست‌ فود نیست و توانسته در جمع برندهای مطرح جهانی نظیر اپل، آمازون و فیس‌بوک نیز بدرخشد.

مک دونالدز یکی از نمونه های بارز موفقیت در دنیای کسب و کار است و بسیاری روند رشد این شرکت را الگوی خود قرار می دهند. اما رستوران مک دونالدز چطور به این موفقیت عظیم رسید و از کجا کار خود را آغاز کرد؟

 

 

 تاریخچه مک دونالدز

این کسب و کار در اواخر دهه ۱۹۳۰ و توسط دو برادر به نام های ریچارد و موریس مک دونالد در کالیفرنیا راه اندازی شد. آن ها ابتدا یک غرفه کوچک هات داگ فروشی در نزدیک محل برگزاری مسابقات اسب سواری در سانتا آنیتا کالیفرنیا داشتند. در سال ۱۹۴۰ برادران مک دونالد رستوران باربکیویی در سن برناردینو کالیفرنیا راه اندازی کردند و در سال ۱۹۴۸ آن را به یک رستوران همبرگر فروشی تبدیل کردند.

 درون این دکه عملاً جایی برای نشستن وجود نداشت و تنها چند چهارپایه در بیرون آن به چشم می‌خورد. برادران مک‌دونالد چند پیشخدمت را استخدام کردند تا به ماشین‌های سرراهی که در محوطه‌ی پارکینگ توقف می‌کنند، خدمات ارائه دهند. کسب‌وکار برادران مک‌دونالد خیلی زود شکوفا شد و آن‌ها در یک سال درآمد خیره‌کننده‌ی ۲۰۰,۰۰۰ دلار را به دست آوردند.

 این رستوران تمرکز خود را روی همبرگر، نوشابه، چیپس و شیرینی پای قرار داده بود.

وقتی‌که جنگ جهانی دوم به پایان رسید، رقابت رستوران‌ها در سن برناردینو بالا گرفت. برادران مک‌دونالد در سال ۱۹۴۸ متوجه اتفاقی شگفت‌انگیز در مورد منوی کباب‌هایشان شده بودند؛ ۸۰ درصد از فروش آن‌ها از همبرگرها بود. ریچارد مک‌دونالد در کتاب «مک‌دونالد: در پشت قوس‌ها» می‌گوید: «ما هرچه بیشتر کار می‌کردیم، بیشتر همبرگر می‌فروختیم .»

 

و………….

 

 

فایل پاورپوینت 31اسلاید

برای دانلود کلیک کنید