مقاله ای کامل در مورد رشته موسیقی (فنی و حرفه ای)

- مقاله ای کامل در مورد رشته موسیقی (فنی و حرفه ای)

مقاله ای کامل در مورد رشته موسیقی (فنی و حرفه ای)

این مقاله 11 صفحه ای در قالب  word  همراه با پس زمینه صفحات و حاشیه صفحات بوده و قابل ویرایش میباشد و به معرفی کامل این رشته و دروس آن و بازار کار آن در ایران پرداخته است.

 

نتیجه چندین سال درس خواندن انتخاب رشته ای است برای ادامه تحصیل که آینده شغلیمان را تضمین کنیم پس خیلی مهم است که قبل از انتخاب رشته هر رشته را به طور کامل بشناسیم و ببینیم آیا مناسب ما است یا خیرچون انتخاب رشته مسیری  در زندگی ما به وجود می آورد پس سعی کنیم که به بهترین صورت این مسیر انتخاب شود و این امر ممکن نیست مگر با شناخت کامل هر رشته در دانشگاه.

یکی از رشته های شاخه فنی و حرفه ای رشته موسیقی است که در زیر به شرح کامل این رشته از قبیل (توانایی‌های‌ لازم فرد برای موفق شدن در این رشته و بازار شغلی این رشته )پرداخته ایم.

 

 قسمت هایی از مقاله :

مقدمه :

تناسب روح آدمی برای پذیرش سخن، حسن سلوک و رفتار، همراهی نظم و نثر، شعر و ادبیات یا سایر فعالیت های اجتماعی، هنری و فرهنگی با موسیقی آنقدر موزون و هماهنگ است که گوئی اگر انسان نبود موسیقی خلق نمی شد.
موسیقی لطافت خود را وامدار ابزارالات برقی و پیشرفته نمیداند صدای موزون و هم آهنگ پرندگان و ریزش و خروش آب رودخانه ها و موج دریاها و بسیاری از عناصر طبیعی بسیاربسیار در این زمینه تاثیر گذار بوده است .
دراین رشته ذوق هنری وجوهره وجودی انسان ها می تواند حرف اول را بزند و در هنرستان در سه گرایش نوازندگی ساز ایرانی، مبانی آهنگ سازی و نوازندگی ساز جهانی می توانید به عنوان هنرجو پدیرفته شوید. هنرجویان در طی دوران تحصیل با مبانی فیزیک صوت و آزمایشگاه، مبانی نظری و ساختارموسیقی ایرانی، تاریخ و ساختارموسیقی جهانی، سازشناسی ایران و جهان، هماهنگی عمومی و تخصصی، همراهی سازبا آواز ایرانی سرایش و تربیت شنوائی، پیانو عمومی- ساز دوم، آواز گروهی گروه نوازی. ارکستر موسیقی ملی/ جهانی، سازتخصصی ایرانی/ جهانی و آشنائی با شعر آشنا می شوند.
یک نکته مهم : چون دروس تخصصی رشته موسیقی از سوم راهنمایی و سال اول دبیرستان شروع می شود لذا داوطلبان باید از سال اول راهنمایی و گاها از اول راهنمایی به این رشته وارد شوند و تعداد هنرستانهای این رشته محدود است

 

 و ادامه مقاله

برای دانلود کلیک کنید