پاورپوینت نانو تکنولوژی

- پاورپوینت نانو تكنولوژي

پاورپوینت نانو تکنولوژی

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل power point

قابل ویرایش 49 اسلاید

 

قسمتی از اسلایدها
در سالهای اخیر، پیشرفتهای تکنولوژی وسایل و مواد با ابعاد بسیار کوچک به دست آمده است و به سوی تحولی فوق العاده که تمدن بشر را تا پایان قرن دگرگون خواهد کرد ، پیش می رود . برای درک بهتر اندازه های مادون ریز ، قطر موی سر انسان را که یک دهم میلیمتر است در نظر بگیرید ، یک نانومتر صدهزار برابر کوچکتراست . تکنولوژی و مهندسی در قرن پیش رو با وسایل ، اندازه گیریها و تولیداتی سروکار خواهد داشت که چنین ابعاد مادون ریزی دارند . درحال حاضر پروسه هایی در ابعاد چند مولکول قابل طراحی و کنترل است . همچنین خواص مکانیکی ، شیمیایی ، الکتریکی ، مغناطیسی ، نوری و… مواد در لایه ها در حدود ابعاد نانومتر قابل درک و تحلیل و سنجش است
تکنولوژی درقرن گذشته در هرچه ریزتر کردن تولیدات تکنولوژیکی پیشرفت چشمگیری داشت ، بطوریکه به مزاح گفته شد که دیگر کشف ذرات ریز اتمی ( Sub-Atomic )  نه تنها جایزه نوبل ندارد ، بلکه به آن جریمه هم تعلق می گیرد ! تکنولوژی نو درقرن حاضر مسیر عکس را طی می کند . یعنی مواد مادون ریز را باید ترکیب کرد تا دانه های بزرگتر کارآمد به وجود آ ورد . 
درست همان روشی که در طبیعت برای تولید کردن حاکم است . مجموعه های طبیعی ، ترکیبی از دانه های مادون ریز قابل تشخیص با خواص مشابه و یا متفاوت با اندازه های در حدود نانو است .

فهرست مطالب و اسلایدها

فناوری نانوچیست

تنفس نانوذرات

خلاصه و چشم‌انداز بحث

نگاهى به کاربردهاى نانوتکنولوژى در علوم زیستى

درمان سرطان

کاربرد فناوری نانو در صنعت ساختمان

ریسک‌های مربوط بهسلامتی ومحیط زیست

ریسکهای اجتماعی

تصفیه هوای ساختمان‌ها با کمک فناوری‌نانو

تأثیر فناوری نانو بر آسفالت

فناوری نانو و برخی کاربردهای آن در صنعت آب

برخی کابردهای فناوری نانو درعرصه صنعت آب

نانوفیلتراسیون

نانو حسگرها

 

برای دانلود کلیک کنید