پاورپوینت درباره بوقلمون

- پاورپوینت درباره بوقلمون

پاورپوینت درباره بوقلمون

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

 

دسته بندی: Powerpoint

 

نوع فایلppt (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد اسلاید: 19 اسلاید

 قسمتی از متن فایل دانلودی

تاریخچه اهلی شدن :
بوقلمون بزرگترین و سنگینترین پرنده خانگی است . برخی مبدا اصلی این پرنده را آمریکای شمالی و مرکزی ذکر می کنند و برخی دیگر ساکنین مکزیکو یعنی سرخپوستان آزتک و مایا را مسئول اهلی شدن آن می دانند .
اولین شخصی که به طور مکتوب در شال 1499 به بوقلمون اشاره کرده و در مورد آن بحث نموده است پدروالونسونینو می باشد . ضمنا او را اولین فردی می دانند که در سال 1500 میلادی بوقلمون را به اروپا برد .
دلیل اساسی افزایش تولید و مصرف گوشت بوقلمون در ار.پا و آمریکا چنین توجیه می گردد . گوشت بوقلمون از لحاظ چربی و کالری فقیرو ازنقطه نظرکارکردی درتغذیه بسیاربا اهمیت و ارزش غذایی آن شبیه گوشت گوساله های بسیار جوان بدون چربی است .
امکان عرضه گوشت بوقلمون به اشکال متنوع وجود داشته و می توای آنها را به حالت لاشه کامل یا قطعات ران و سینه و یا به صورت کالباس و سوسیس و غیره وارد بازار مصرف نمود .
نگهداری بوقلمونها تنها به چهار دیواری سالنها محدود نشده بلکه این امکان حتی در مزرعه و فضای باز برای آنها بیشتر ممکن است .

تقسیم بندی بر حسب وزن :
به سه دسته سبک وزن و میان وزن و سنگین وزن تقسیم می شوند که از نظر نر و ماده و همچنین مسن یا جوان بودن نیز به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند :

تولید گوشت :
گوشت بوقلمون سرشار از پروتئین (30%) ولی فقیر از انرژی (2000 کیلو کالری )می باشد .
با بالا رفتن سن میزان گوشت سینه افزایش یافته در حالیکه گوشت ران تقریبا ثابت می ماند . نسبت استخوان به گوشت سینه با فزایش وزن و سن کاهش می یابد .
کشتار بوقلمون کاملا شبیه به ماکیان صورت می گیرد .
راندمان تخمگذاری سالیانه بر حسب واریته متفاوت بوده وبین 90تا 125 عدد می باشد . وزن تخم ها 70 تا 90 گرم است و اندازه آن با بالارفتن سن افزایش می یابد

بوقلمون بطور سنتی بعنوان وعده غذایی اصلی مهمانیهای کریسمس در اکثرجاهای دنیاوهمچنین درمراسم شکرگذاری درایالات متحده کاناداسرومیشود.گرچه این سنت بیشترمربوط به زمانهای مدرن میباشد تا استعماری قبل از قرن بیستم ؛ دنده خوک مرسوم ترین غذای روزهای تعطیل محسوب می شد واین زمانی بودکه حیوانات رامعمولا” درماه نوامبرذبح می کردند.زمانی بوقلمون ها آنقدر فراوان بودند که سراسر سال از گوشت آنها استفاده می شد. این غذا غذای رایجی محسوب می شد. چرا که دنده گوشت خوک را درخارج از فصل شکرگذاری سال؛ به ندرت می توان یافت .بوقلمون همچنین تا حدی جایگزین گوشت کباب شده گوساله یا گوشت کباب شده غاز در کریسمس دربریتانیای کبیر واروپا شده است درحالیکه خوردن بوقلمون زمانی بطوراساسی درموقعیتهای خاصی باب شده بودولی هم اکنون در سراسرسال مصرف میشود وبخش عمدهای ازبسیاری غذاها را تشکیل می دهد

 

برای دانلود کلیک کنید