مسئولیت اجتماعی شرکتی و عملکرد شرکتی: نقش واسطهای شایستگی بازاریابی و نقش تعدیلکننده محیط بازار(مترجم تکتم شریفی)
چکیده تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) روی عملکرد شرکتی در اقتصادهای توسعه یافته به صورت گسترده مطالعه و بررسی شده است. هرچند، مطالعات موجود یافتههای متنوعی درباره روابط بین مسئولیت اجتماعی شرکتی و عملکرد شرکتی در اقتصادهای در حال ظهور را گردآوری میکنند. با توجه به تئوری سهامداری و تئوری نهادی، ما مسئولیت اجتماعی شرکتی در چین را بررسی کردیم، و یک دیدگاه چند بعدی از مسئولیت اجتماعی شرکتی ایجاد کردیم و شایستگی بازاریابی را به عنوان یک واسطه بین مسئولیت اجتماعی شرکتی و عملکرد شرکتی معرفی کردیم. همچنین، یک دیدگاه احتمالی را بکار بردیم تا نقش محیطهای بازاریابی در تعدیل تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکتی روی شایستگی بازاریابی را بررسی کنیم. یافتههای یک مطالعه تجربی انجام شده در چین نشان داد که شایستگی بازاریابی کاملا تاثیرات همه فعالیتهای مسئولیتهای اجتماعی شرکتی روی عملکرد شرکت ها را تسهیل میکند. شدت رقابت تاثیرات مثبت مسئولیت اجتماعی شرکتی روی شایستگی بازاریابی کارکنان را تضعیف میکند، در حالیکه تاثیرات مثبت مسئولیت اجتماعی شرکتی بر شایستگی بازاریابی اجتماعی را تقویت میکند. رابطه مثبت بین مسئولیت اجتماعی شرکتی نسبت به مشتریان و شایستگی بازاریابی با آشفتگی بازار افزایش مییابد. نتایج این مطالعه اهمیت مسئولیت اجتماعی شرکتی برای شایستگی بازاریابی و عملکرد شرکتی در چین را مشخص میکند.
فرمت فایل ورد و پی دی اف 39صفحه
فرمت فایل انگلیسی پی دی اف 26 صفحه