دلایل شکست و موفقیت CRM
نام محصول : پاورپوینت دلایل شکست و موفقیت CRM
فرمت : PPT
حجم : 3.9 مگابایت
تعداد اسلاید : 42
زبان : فارسی
سال گردآوری : 1395
به گزارش وبسایت dmnews، مطالعه شرکت مارکل گروپ (Markle Group) که خود یکی از عرضهکنندگان راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در آمریکا است، نشان میدهد ۶۳ درصد سازمانهایی که برای اولین بار از این راهکارها استفاده میکنند، با شکست مواجه میشود. این شرکت در مطالعه خود نظر ۳۵۲ نفر از مدیران سازمانهای بزرگ را که گردش مالی آنها بیش از یک میلیارد دلار است، جویا شده است. یافتههای این مطالعه نشان میدهد مهمترین دلیل شکست این سازمانها این است که اکثر آنها بینش مشخصی درباره مشتریان خود ندارند. پژوهشگران مارکل گروپ این عامل را علت ۵۳ درصد از شکستها دانستهاند.
فقدان مهارتها و قابلیتهای مدیریتی که اصطلاحاً از آن با عنوان «پهنباندهای مدیریتی» یاد میشود نیز در ۴۳ درصد از این شکستها دخیل بوده است. عدم حمایت مدیران و در اولویت نبودن استفاده از این راهکارها نیز از جمله دلایل شکست این نوآوریها است که هر کدام از آنها در ۳۸ درصد از این شکستها نقش داشته است. پژوهشگران این شرکت همچنین دریافتهاند مدیران سازمانهایی که از نرخ رشد و درآمدی بالاتری برخوردار هستند، ۵۰ درصد بیش از مدیران سایر شرکتها استفاده از راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری را عامل موفقیت کسب و کار متبوع خود میدانند.