داراییهای نامشهود و سرمایه گذاری های غیر جاری PPT

- داراییهای نامشهود و سرمایه گذاری های غیر جاری PPT

داراییهای نامشهود و سرمایه گذاری های غیر جاری PPT

 

 

نام محصول : پاورپوینت داراییهای نامشهود و سرمایه گذاری های غیر جاری

فرمت : PPT

حجم : 2.3 مگابایت

تعداد اسلاید : 63

زبان : فارسی 

سال گردآوری : 96

 

 



دارایی های نامشهود هزینه های انتقالی مربوط به خدمات می باشند یا به عبارتی ، دارائی های نامشهود زمانی بوجود می آیند که وجوه نقد
(یا معادل آن) برای خدمات به مصرف برسد.

و طبق عبارت 25بیانیه شماره (6) از مفاهیم استاندارهای حسابداری مالی ، دارایی عبارت است از منافع اقتصادی محتمل آینده را که یک واحد تجاری به سبب رویدادهای مالی و رویدادهای غیر مالی گذشته می تواند به دست آورد یا آنها را تحت کنترل قرار دهد.

 

دارایی‌ نامشهود به‌ یک‌ دارایی‌ غیرپولی‌ و فاقد ماهیت‌عینی‌ اطلاق‌ می‌شود که:‌

الف . به‌ منظور استفاده‌ درتولید یا عرضه‌ کالاها یا خدمات‌

 اجاره‌ به‌ دیگران‌ یا برای‌ مقاصد اداری‌ توسط واحد تجاری‌ نگهداری‌ می‌شود،

ب‌ . با قصد استفاده‌ طی‌ بیش‌ از یک‌ دوره‌ مالی‌ توسط‌ واحد تجاری‌ تحصیل‌ شده‌ باشد، و

ج‌ . قابل‌ تشخیص‌ باشد.

 

یکی از ویژگی های متمایز دارایی های نامشهود این است که نمی توان آنها را از شرکت یا دارایی مربوطه تفکیک کرد. موجودیت و ارزش آنها فقط بدان سبب است که با دارایی های مشهود شرکت ترکیب شده اند .

به سبب همین ویژگی ، برخی بر این باورند پس از اینکه بتوان دارایی های مشهود را به صورتی مشخص تعیین کرد(به آنها هویت داد) باید دارایی های نا مشهود را فقط به عنوان منافع باقی مانده به حساب آورد.

چامبرز عقیده دارد از آنجا که نمی توان دارایی های نامشهود را از شرکت تفکیک کرد، باید ارزش آنها را بر حسب معادل وجوه نقد جاری تعیین کرد، آنها دارایی نیستند و نباید در صوتهای مالی شرکت گزارش شوند. باید همه هزینه های مربوط به دارایی های نامشهود را بلافاصله پس از خرید به عنوان هزینه دوره منظور کرد.

 

الگوی استهلاک دارایی های نامشهود در صورتی مناسب است که بتوان درآمدهای مورد انتظار را به منافع حاصل ازین نوع دارایی ها مرتبط ساخت که در این مورد هیئت اصول حسابداری مقرر کرده است که استهلاک به روش خط مستقیم منظور شود مگر آنکه بتوان ثابت کرد که سایر روش های استهلاک بتوانند مناسب تر باشند.
 
اگر تغییر در عمر مفید موردانتظار دارایی شدید باشد،بهای تمام شده مستهلک نشده را باید برروی عمر مفید تجدیدنظر شده سرشکن کرد و به آن سالها تخصیص داد و البته این دوره زمانی نباید به بیش از 40سال برسد.اگر ارزش دارایی کاهش شدید یابد میتوان کاهش دارایی را در صورت سودوزیان به عنوان زیان غیرمترقبه گزارش کرد.
 

 

برای دانلود کلیک کنید