تحلیل علوم پنجم
علوم تجربی کیی از دانش ها ومعارف بشری است ،که یافته های آن از راه مشاهده وانجام آزمایش به دست می آید. و ملاک درستی آن ها ، انطباق داشتن با مشاهدات تجربی است
. هدف از آموزش علوم تجربی ،آموزش پدیده هایی است که در زندگی روزانه مشاهده می شوند.در همه نظام های آموزشی جهان ،آموزش ویادگیری علوم تجربی از جایگاه ویژه ای برخوردار است . بنابر این تلاش می شود تا همه دانش آموزان ضمن آشنایی با اصول ومفاهیم علوم تجربی وکسب سواد علمی لازم آگاهی های مورد نیاز برای کی شهروند مطلوب راکسب کنند وبا افزایش آگاهی و مهارت لازم در زمینه های مختلف علوم تجربی قادر خواهند بود ،تا در زندگی خود تصمیمات منطقی و آگاهانه بگیرند.
هدف از آموزش علوم تجربی تربیت افرادی است ،که به علوم و فناوری آشنا گردند.در رو کیرد آموزش علوم افزایش بینش علمی ودرک پدیده های مرتبط با علوم در اولویت قرار دارند. از آن جا که گسترش دانش علمی دانش آموزان با توجه به سن آن ها در تمام زمینه ها دارای محدودیت است ، لذا توانایی اخذ اطلاعات ، ایجاد ویا پردازش آن ها اهمیت ویژه ای دارد
. بنابر این برای برخورداری همه دانش آموزان از رو کیرهای آموزشی همسان ، برنامه درسی تدوین شده که بررشد مهارت های تفکر ،مهارت های فرایندی ،نگرش ونیز مهارت های تصمیم گیری و حل مساله تا یکد دارد.
برنامه درسی علوم ابتدایی تلاش می کند از کی طرف دانش آموزان را با زمینه های علمی آشنا ساخته و شرایط مطالعه ویادگیری بیشتر را در آینده وسطوح بالاتر فراهم نماید
. وازطرف دیگر با آگاهی دادن به آن ها و آموزش روش های تفکر آنان را برای زندگی در کی جامعه علمی آماده نماید. در اهداف وچهارچوب استانداردهای آموزش علوم ،کاوشگری علمی در دستور کار قرار دارد.تمامی حیطه های مورد آموزش بایدعلاوه برآموزش مفاهیم علمی ،منجربه تقویت روحیه کاوشگری شوند.
این رو کیرد سبب رشد مهارت ها و فعالیت های دست ورزی می شود که برای انجام فعالیت های علمی لازم وضروری است .
11 صفحه
ورد