تحقیق آماده درس تفسیر موضوعی قرآن کریم (صبر در قرآن)

- تحقیق آماده درس تفسیر موضوعی قرآن کریم (صبر در قرآن)

تحقیق آماده درس تفسیر موضوعی قرآن کریم (صبر در قرآن)

موضوع :

 

تحقیق آماده درس تفسیر موضوعی قرآن کریم
صبر در قرآن

فایل word قابل ویرایش

شکیبایى و صبر در آنچه که قرآن و روایات نسبت به آن دستور صبر داده اند ، مسأله اى الهى و اخلاقى و انسانى است ، و امرى است محبوب حق ، و سزاوار اجر بزرگ و ثواب عظیم . صبر ، عامل حفظ دین و نگاهبان انسان از بى میل شدن به حق و حقیقت ، و عامل تقویت روح و روان ، و حافظ انسان از افتادن در دام شیاطین جنى و انسى است .
انسان اگر در پیشامدها و حوادث تلخ و شیرین که غارتگر دین و ایمان است ، و به هنگام طاعت و عبادت ، و به وقت گناه و معصیت صبر کند ، به این معنا که حوادث را هماهنگ با قواعد الهى تحمل کند ، و براى نجات خود به دشمنان حق پناه نبرد ، و به وقت طاعت و عبادت خود را در گردونه ى بندگى قرار دهد و مقاومت کند ، و زمان آماده شدن زمینه ى معصیت و گناه ، تلخى گذشت از لذتها را به دوش جان بردارد ، به فرموده ى قرآن مجید مستحق صلوات و رحمت خداوند مى شود .
در مقاله حاضر به مفهوم شناسی صبر و اقسام صبر، صبر در متون دینی و آثار صبر پرداخته شده است و علاوه بر استفاده از کتب از نرم افزارهای جامع التفاسیر و کتاب های اسلامی اینترنتی و نرم افزار جامع الاحادیث نیز استفاده شده است.

 

تعداد صفحات : 18 صفحه

نوع فایل : word (قابل ویرایش )

کلمات کلیدی :تحقیق درس تفسیر موضوعی قرآن کریم,تحقیق آماده درس تفسیر موضوعی قرآن کریم,تحقیق برای درس تفسیر موضوعی قرآن کریم,دانلود تحقیق درس تفسیر موضوعی قرآن کریم,دانلود تحقیق درس تفسیر موضوعی قرآن کریم بصورت word,دانلود تحقیق درس تفسیر موضوعی قرآن کریم بصورت ورد,دانلود تحقیق تفسیر قرآن کریم,تحقیق آماده درس تفسیر قرآن کریم,دانلود تحقیق آماده درس تفسیر قرآن کریم,تحقیق آماده درس تفسیر موضوعی قرآن کریم (صبر در قرآن)

برای دانلود کلیک کنید