پاورپوینت 7 توصیه طلایی برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی

- پاورپوینت 7 توصیه طلایی برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی

پاورپوینت 7 توصیه طلایی برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی

فرمت فایل:(powerpoint) تعداد اسلایدها:19 اسلاید
 
در حال حاضر در کشور ما روند بیماریهای غیر واگیر هشدار دهنده است.  چاقی و اضافه وزن در درصد بالایی از  جمعیت کشور وجود دارد بطوریکه در حدود نیمی از افراد بزرگسال کشور مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند. چاقی زمینه ساز بیماریهای قلبی عروقی ، دیابت و انواع  سرطانها بشمار می رود  و از دلایل عمده آن تغییر الگوی مصرف و رفتارهای نامطلوب غذایی و عدم تحرک بدنی است. بنابراین برنامه ریزی در جهت فرهنگ سازی و آموزش همگانی تغذیه صحیح بمنمظور پیشگیری از اضافه وزن و چاقی حائز اهمیت است.
لذا اجرای بسیج ملی تغذیه صحیح با شعار “7 توصیه طلایی برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی”در سطوح مختلف ضروری  می باشد و رسالت جامعه علمی، متشکل از سازمانهای دولتی و تشکلهای غیر دولتی در به تصویرکشیدن مشکلات تغذیه ای کشور ، کمک  به حل این مشکلات از طریق مداخلات لازم و ارتقاء فرهنگ و  سواد تغذیه ای افراد و نهایتا کمک  به ارتقاء  سلامت جامعه ، هر چه  بیشتر شفاف  می شود.
در همین راستا طی دی ماه سال جاری “بسیج ملی تغذیه صحیح با شعار “7 توصیه طلایی برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی”بصورت هماهنگ در سطح استان برگزار خواهد شد و امید می رود با انجام این بسیج آموزش همگانی تا حد امکان بتوانیم از بروز و شیوع بیماریهای غیرواگیر و مزمن بویژه اضافه وزن و چاقی پیشگیری نماییم. 
1- چاقی چیست ؟
     افزایش میزان چربی بدن به صورت موضــعی یا عمومی را چاقی می گویند. چــاقی شکلی از سوء تغذیه نــاشی از پرخـــوری است که نه تنها نشانه سلامتی نیست بلکـه نشــان دهنده تغـذیه نامناسب می باشد .
 
2-  میزان شیوع اضافه وزن و چاقی :
در حدود نیمی از افراد بزرگسال کشور مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند.
 
3- چه عواملی سبب ایجاد چاقی می شوند ؟
پرخوری و زیاده روی در مصرف غذا(مهمترین علت)
عادات غذایی نامناسب مانند مصرف بی رویه غذاهای سرخ شده ،نوشابه های گازدار،شربت هاوآبمیوه های صنعتی ،سس های چرب وغذاهای آماده (فست فودها)
زندگی بی تحرک
ارث
علل عصبی وهورمونی
مصرف طولانی مدت برخی داروها
افزایش وزن بیش از حد در دوران بارداری 

برای دانلود کلیک کنید