پاورپوینت هرم یادگیری
سخنرانی
هرم یادگیری نشان می دهد که سخنرانی کم اثرترین روش یادگیری و حفظ اطلاعات است. سخنرانی یادگیری غیر فعال است. شما راحت نشسته اید و به اطلاعاتی که توسط معلم یا استاد لقمه شده در دهان شما گذاشته می شود گوش می دهید. تلاش برای بدست آوردن اطلاعات و درک آن ها فقط از طریق سخنرانی تاثیرگذار نیست. سخنرانی ها زمانی تاثیرگذار هستند که دانش آموزان به طور فعال در بحث های کلاسی شرکت کنند و یادداشت برداری کنند.
دیداری و شنیداری
هرم یادگیری نشان می دهد که روش یادگیری دیداری و شنیداری فقط ۲۰ درصد از حفظ اطلاعات آموخته شده را شامل می شود. روش یادگیری دیداری و شنیداری انواع مختلفی را در بر می گیرد که شامل استفاده از ابزارهای آموزشی مانند: فیلم ها، پادکست ها، عکس ها و نمودارها می شود. با این حال از آن جا که رسانه و فن آوری رایانه همچنان در حال پیشرفت هستند، اَشکال جدید آموزش دیداری و شنیداری به سمت تاثیرگذاری موثر و حفظ بهتر اطلاعات پیش می رود. اثرگذاری سبک یادگیری دیداری و شنیداری زمانی پیشرفت می کند که با دیگر روش های مطالعه و یادگیری ترکیب شود.
تصویرسازی
در ساختار هرم یادگیری تصویر سازی اولین مورد از هفت روش مطالعه است که شامل یادگیری فعال است. تصویر سازی می خواهد که دانش آموزان ابهام و تصورات غلط کمتری نسبت به روش های مطالعه منفعل داشته باشند و بتوانند مطالب درسی را بهتر حفظ کنند. تصویرسازی می تواند یک روش بسیار موثر باشد. مخصوصا زمانی که اطلاعات مبهم و یا گیج کننده هستند. تصویرسازی معمولا از طریق معلم یا استاد برای دانش آموزان ارائه می شود.
با خرید این پاورپوینت تمام سخنان مهم برای هرم یادگیری را خواهید فهمید.