منابع معتبر دریافت اطلاعات PPT

- منابع معتبر دریافت اطلاعات PPT

منابع معتبر دریافت اطلاعات PPT

 

 

 

 

 

نام محصول : پاورپوینت منابع معتبر دریافت اطلاعات 

فرمت : PPT

حجم : 3.4 مگابایت

تعداد اسلاید : 67

زبان : فارسی 

سال گردآوری : 96

 

دراین فصل به طبقه بندی ادبیات معتبر و منابع اطلاعاتی مورد نیاز جهت انجام تحقیقات حرفه ای پرداخته می شود.این منابع به منظور یافتن اطلاعات مورد نیاز در زمینه تحلیلهای خاص بسیار مفید می باشند. این منابع همچنین به منظور یافتن اطلاعات ضروری جهت تدوین فصول مختلف این کتاب بسیار مفید واقع شده اند. حجم زیاد اطلاعات موجود در ادبیات تخصصی گاه منجر به پیچیدگی و گسترش اطلاعات می گردند.
در سالهای اخیر منابع مکتوب در قالب مستندات رسمی اولیه به سهولت در دسترس بوده اند لذا تکثیر آنها  به طریق الکترونیکی٬ انجام تحقیقاتی جامع و کاراتر را میسر ساخته است.
 
 
مطالعه این فصل شما موارد زیر را خواهید آموخت:
منابع معتبر اولیه که توسط سازمانهای تدوین کننده اطلاعات، تهیه و ارائه می گردند.
منابع معتبر اولیه که توسط سازمانهای قانون گذار تهیه و ارائه می گردند.
منابعی که توسط سازمانها و مجامع خصوصی انتشار می یابند.
رده بندی ادبیات حرفه ای.
منابع الکترونیکی عمده ارائه کننده اطلاعات.
راهنماهای تحقیق در شبکه جهان شمول(WWW).
راهنماهای تحقیق در پایگاههای خاص داده ها مربوط به تحقیقات حسابداری.
 
 
مدل استاندارد دسترسی به منابع، در ایالات متحده آمریکا:
در ایالات متحده آمریکا مدل استاندارد دسترسی به منابع، بررسی ترکیبی از منابع انتشار یافته توسط سازمانهای انتشار دهنده، موسسات قانونگذار و مجامع حرفه ای را توصیه می نماید. این سازمان ها حجم گسترده ای از اطلاعات را برای انجام تحقیقات حرفه ای فراهم می نمایند. در واقع گستردگی اطلاعات به گونه ای است که اتخاذ یک تصمیم خاص در ارتباط با منابع موجود مستلزم بکارگیری روش های سیستماتیک معینی خواهد بود. بکارگیری این روشهای سیستماتیک در مورد اصول عمومی پذیرفته شده حسابداری (GAAP) ودر اغلب قضاوتهای حرفه ای ملاحظه می شود.
 
 
در تحقیقات حسابداری چه منابعی در ارتباط با ادبیات حرفه ای به عنوان معتبرترین منابع مورد استفاده قرار می گیرند؟
پاسخ گویی به این سوال به  ماهیت سوال تحقیق و نوع تحقیق مورد نظر بستگی دارد.  برای مثال در موضوع حسابداری مالی منابعی که در درجه اول با اهمیت به نظر می رسند عبارتند از:SEC, FASB, AICPA وهمچنین سایر منابع همچون روزنامه ها و کتابهای انتشار یافته با موضوع حسابداری مالی. در زمینه مالیاتی، منابع اولیه می توانند شامل مجموعه قوانین و مقررات مالیاتی در حوزه مورد بررسی ونشریات حرفه ای ارائه کننده مباحث مالیاتی (مانند نشریه انجمن مالیاتی آمریکا) باشد. در زمینه موضوعات حسابداری مدیریت و حسابداری صنعتی، نشریات هیئت تدوین استاندارد های حسابداری صنعتی (CASB)،نشریات انجمن حسابداران مدیریت (IMA) و روزنامه های حرفه ای با محتوای اطلاعات مربوطه، مهمترین منابع جهت انجام بررسیهای تخصصی را تشکیل می دهند.
نتیجه: شناخت اولیه نسبت به نشریات سازمانهای تخصصی به عنوان منابع ادبیات حرفه ای امری ضروری است.
 

برای دانلود کلیک کنید