شبیه سازی کنترل مستقیم گشتاور موتور القایی(DTC)
یک روش کنترل برداری بسیار کارآمد برای درایوهای موتور القایی که طی دو دهه اخیر مورد استفاده واقع شده است ، کنترل مستقیم گشتاور (Direct Torque Control (DTC می باشد. در این روش، شار موتور و گشتاور الکترومغناطیسی به عنوان کمیت های مرجع محسوب می گردند که توسط بردار ولتاژ مربوط به اینورتر مستقیما کنترل می شوند. از آنجائیکه DTC یک روش برداری کنترل موتور القایی است، علاوه بر فرکانس و دامنه قابلیت کنترل موقعیت زاویه ای لحظه ای بردارهای فضایی ولتاژ را دارا می باشد، در نتیجه این روش در حالت پایدار و گذرا قادر به کنترل و حفظ موقعیت زاویه ای صحیح و مطلوب بین بردارهای فضایی موثر در رفتار موتورالقایی است. از مزایای این روش، کنترل مستقیم شار موتور(استاتور، روتور و یا شار مغناطیس کنندگی) و گشتاور الکترومغناطیسی در یک زمان معین است.