رابطه عزت نفس و شاد کامی بین کودکان کم توان ذهنی مقطع پیش حرفه ای شهر رشت

- رابطه عزت نفس و شاد کامی بین کودکان کم توان ذهنی مقطع پیش حرفه ای شهر رشت

رابطه عزت نفس و شاد کامی بین کودکان کم توان ذهنی مقطع پیش حرفه ای شهر رشت

چکیده

کودکان استثنایی مشکلات سازگاری زیادی در مقایسه با سایر کودکان دارند، با توجه به این موضوع هدف این پژوهش بررسی رابطه عزت نفس و شادکامی دانش آموزان کم توان ذهنی مقطع پیش حرفه ای شهر رشت است. روش این پژوهش رابطه ای است. جامعه آماری این پژوهش را تمامی دانش آموزان کم توان ذهنی مقطع پیش حرفه ای شهر رشت در سال 94-93 تشکیل دادند. 22 نفر از آزمودنی ها را دختر و 28 نفر را پسر تشکیل دادند که برای همه ی آنها از پرسشنامه ی عزت نفس روزنبرگ و شادکامی مونش استفاده شد. یافته های این پژوهش اینگونه است سطح معنادار برابر با 436/0 و این مقدار بزرگتر از 0/05 می باشد ضریب همبستگی معنادار نمی باشد. یعنی بین عزت نفس و شادکامی کودکان کم توان ذهنی مقطع پیش حرفه ای شهر رشت رابطه معناداری وجود ندارد.

کلمات کلیدی: عزت نفس- شادکامی- احساس مثبت- تجربه مثبت.

 

 تعداد صفحات 83

فرمت فایل word

 

به همراه پرسشنامه های رابطه عزت نفس و شادکامی – پرسشنامه اصلاح شده عزت نفس روزنبرگ

فایل Spss همراه پایان نامه موجود می باشد

 

 

فهرست

عنوان…………………………………… صفحه

 

فصل اول کلیات پژوهش…. 1

1-1 مقدمه. 2

1-3 سوال های پژوهش…. 5

1-4 اهمیت پژوهش…. 5

1-5 اهداف پژوهش…. 6

1-6 فرضیه ها 6

1-7 تعریف واژه ها (عزت نفس) 7

1-7-1 شادکامی.. 7

1-7-2 تعریف عملی.. 7

1-7-3 کودکان استثنایی.. 7

1-7-4 کودکان عقب مانده ذهنی.. 8

فصل دوم مبانی نظری و پژوهش تحقیق.. 8

2-1 مقدمه. 9

2-2 پیشنه تحقیق.. 10

2-2-1 تعریف شادکامی.. 10

2-2-1-2 عوامل موثر بر شادکامی.. 12

2-2-1-3 شادکامی و مثبت اندیشی: 22

2-2-1-4 شخصیت برون گرا و شادکامی.. 23

2-2-1-5 شادکامی و موفقیت24

2-2-2 عزت نفس…. 25

2-2-2-1 تعریف عزت نفس…. 25

2-2-2-2 عوامل موثر در ایجاد تقویت عزت نفس…. 26

2-2-2-3 زمینه های زندگی اجتماعی و فرهنگی: 27

2-2-2-4 نقش و اهمیت عزت نفس در نوجوانان.. 28

2-2-3 ماهیت، حدود، تعریف و مفهوم کودک استثنایی (Exception child) 29

2-2-3-1 از دیدگاه آسیب شناسی: 29

2-2-3-2 از دیدگاه روان شناختی: 29

2-2-3-3 از دیدگاه جامعه شناختی.. 31

2-2-3-4 دیدگاه پرورشی.. 31

2-2-3-5 تعاریف کودکان استثنایی: 32

هالان و کافمن (1997) معتقدند: 32

2-2-3-6 طبقه بندی کودکان و نوجوانان استثنایی.. 33

2-3 تحقیقات داخلی و خارجی.. 37

فصل سوم روش اجرای پژوهش…. 40

3-1مقدمه: 41

3-2 طرح پژوهش…. 41

3-3 جامعه آماری.. 41

3-4 نمونه پژوهش و روش نمونه گیری.. 41

3-5 روش اجرای پژوهش…. 42

3-6 ابزار گرد آوری اطلاعات.. 43

3-7 روش تجزیه و تحلیل.. 43

3-8 ملاحظات اخلاقی.. 43

4-1 مقدمه. 45

4-2 فرضیه اول.. 48

4-3 فرضیه دوم. 51

4-4 فرضیه سوم. 54

فصل پنجم نتایج و یافته ها 59

5-1 مقدمه. 60

5-2 یافته های پژوهش…. 60

5-3 محدودیت های تحقیق.. 64

منابع.. 66

پیوستI. I

پیوست II. V

 

فهرست جداول

عنوان…………………….. صفحه

 

جدول 1-توزیع فراوانی جنسی پاسخگویان.. 45

جدول 2-جدول فراوانی سنی پاسخگویان.. 46

جدول 3- فراوانی نمرات عزت نفس پاسخگویان.. 48

جدول 5 -جدول ضریب همبستگی بین عزت نفس و شادکامی خیلی اندک و قابل چشم پوشی.. 50

جدول 6- فراوانی نمرات عزت نفس پاسخگویان.. 51

جدول 7- جدول فراوانی نمره احساس مثبت پاسخ دهندگان.. 52

جدول 8- جدول ضریب همبستگی بین عزت نفس و احساس مثبت53

جدول 9- فراوانی نمرات عزت نفس پاسخگویان.. 54

جدول 10- جدول فراوانی نمره تجربه مثبت پاسخ دهندگان.. 55

جدول 11-جدول ضریب همبستگی بین عزت نفس و تجربه مثبت56

 

برای دانلود کلیک کنید