دانلود پروژه طراحی گیربکس تریلی درس طراحی اجزا 2 ماشین همراه با تحلیل نرم افزاری

- دانلود پروژه طراحی گیربکس تریلی درس طراحی اجزا 2 ماشین همراه با تحلیل نرم افزاری

دانلود پروژه طراحی گیربکس تریلی درس طراحی اجزا 2 ماشین همراه با تحلیل نرم افزاری

دانلود پروژه طراحی گیربکس تریلی درس طراحی اجزا 2 ماشین همراه با تحلیل نرم افزاری

 

در ادامه فرآیند گروه کاری تیم تاپنا شاپ بار دیگر پروژه ایی در مورد طراحی گیربکس مناسب درس طراحی اجزا 2 را خدمت شما عزیزان معرفی مینماییم.

تفاوت این پروژه با پروژه های دیگر همانطور که در تصاویر خواهید دید در تحلیل نرم افزاری و محاسبات دقیق این پروژه است. به طوریکه تمام محاسبات و فرمول ها به طور واضح ذکر شده و در طراحی ها فرایند انتخاب نوع چرخدنده نیز مدنظر گرفته شده است.

درنرم افزار کتیا به صورت سه بعدی چرخدنده ها وشفت و یاتاقان ها ترسیم شده و مورد تحلیل تنشی و خمشی قرار گرفته شده است که در تصاویر نتایج آن را میبیند.

این پروژه یکی از کاملترین پروژه های ممکن برای ارائه درس طراحی اجزا ماشین 2 میباشد که از هر نظری بی عیب و نقص بوده و نمونه آن را در هیچ سایت دیگری نمی یابید.

فهرست
مقدمه و تعریف پروژه
اصول و روابط موردنیاز برای طراحی گیربکس شامل چرخدنده ها،شفت ها،یاتاقان ها
فرض های اولیه برای شروع طراحی
طراحی و گزینش چرخدنده ها برای وضعیت دنده یک
طراحی و گزینش چرخدنده ها برای وضعیت دنده دو
طراحی و گزینش چرخدنده ها برای وضعیت دنده سه
طراحی و گزینش چرخدنده ها برای وضعیت دنده چهار
طراحی و گزینش چرخدنده ها برای وضعیت دنده پنج
طراحی و گزینش چرخدنده ها برای وضعیت دنده شش
طراحی و گزینش چرخدنده ها برای وضعیت دنده هفت
طراحی و گزینش چرخدنده ها برای وضعیت دنده هشت
طراحی و گزینش چرخدنده ها برای وضعیت دنده عقب
لیست چرخدنده های گزینش شده برای گیربکس مورد نظر
طراحی و آنالیز شفت ها شامل شفت رو و زیر و عقب
گزینش یاتاقان شفت رو و زیر و عقب

———————————-

گشتاور تولیدی توسط موتور پس از انتقال توسط کلاچ به جعبه دنده می رسد. وظیفه جعبه دنده
انتقال دور موتور با نسبتهای گوناگون و رساندن آن به خطوط انتقال و میل گاردان در خودروهای
دیفرانسیل عقب یا مستقیماً دیفرانسیل در خودروهای دیفرانسیل جلو است.
سیستم جعبه دنده ای انتقال قدرت را می توان به دو گروه جعبه دنده ای دستی و جعبه دنده ای
اتوماتیک تقسیم بندی کرد
علاوه بر دو نوع فوق، امروزه استفاده از نسل جدیدی از سیستم انتقال قدرت بنام سیستم
انتقال قدرت پیوسته متغیر (CVT) نیز مورد توجه طراحان خودروها قرار گرفته است .

—————————

دنده های کمکی ( splitter change & range change)
برای خودروهای نسبتاً سبک با وزن حدود یک تن که نسبت قدرت به وزن بزرگی دارند، یک جعبه
دنده 1 سرعته یا 1 سرعته معمولی جوابگوی اتومبیل در عملکرد صحیح خود می باشد. اما برای
خودروهای سنگینی که بارهای بزرگی را تحمل می کنند و نسبت قدرت به وزن بسیار پایینی دارند،
استفاده از این جعبه دنده ها به تنهایی نمی تواند گزینه مناسبی باشد. تحت چنین شرایط عملکردی
اگر فاصله نسبت انتقال دنده ها خیلی زیاد باشد، در حین تعویض دنده دور موتور به شدت افت می
کند و بازیافت گشتاور دوباره موتور به کندی صورت می گیرد؛ بنابراین برای کمتر کردن اثرات ناشی
از این افت دور در هنگام تعویض دنده به فاصله های کوچکتری از اختلاف افزایش نسبت دنده ای نیاز
است. با دو برابر کردن تعداد نسبت دنده ها اثرات افت دور موتور در حین تعویض دنده کاهش می
یابد . جهت تحقق این امر و افزایش تعداد نسبت انتقال می توان از تعداد چرخدنده های بیشتر با نسبت
انتقالهای گوناگون در گیربکس استفاده کرد، اما استفاده از این روش به بزرگ و سنگین شدن جعبه
دنده می انجامد. برای جلوگیری از این امر یک جعبه دنده کوچک دو وضعیتی را به صورت سری با
جعبه دنده معمولی 1 سرعته، 1 سرعته و … قرار می دهند. استفاده از این جعبه دنده کمکی به این
ترتیب تعداد نسبت انتقال را در جعبه دنده های معمولی دو برابر می کند. در وضعیتهای بسیار خاص
می توان از جعبه کمکی سه وضعیته استفاده کرد، در این صورت تعداد دنده های جعبه دنده معمولی
تا سه برابر افزایش می یابد که در اینگونه کمکیها معمولاً یکی از نسبتهای انتقال بسیار کم در نظر
گرفته می شود

این فایل کاملا منحصر به فرد بوده و نمونه آن را در هیچ جای دیگری نمیتوانید دانلود کنید.

امید است این فایل کمبود های کلاس دانشگاهی را جبران کرده و دانشجویان مهندس را به علم واقعی و صنعت امروزی آشنا کند.

 

به امید روزی که هیچ فایلی برای فروش نباشد و دانشگاه ها مسئولیت پذیر شوند.

این فایل فقط جهت منافع شخصی است و استفاده از آن در سایت ها به هر نحوی یا فروش آن شرعا حرام است.

فرمت فایل پی دی اف  و عکس

 تعدادصفحه 60  و 8

برای دانلود کلیک کنید