تحقیق بررسی مکتب نگارگری اصفهان

- تحقیق بررسی مکتب نگارگری اصفهان

تحقیق بررسی مکتب نگارگری اصفهان

دانـلـود تـحقیـق بـا عـنـوان، مکتب نگارگری اصفهان ،

بخشی از متـنِ ایـن تـحقیـق :

از مرگ شاه اسماعیل دوم در سال 985 هـ . ق تا پادشاهی شاه عباس اول حدود 10 سال اوضاع سیاسی کشور دچار آشفتگی و نابسامانی بود . در این سالها حاکم اسمی حکومت محمد خدابنده بود . پس از وی شاه عباس 16 ساله وارث تاج و تخت گردید . از اولین اقدامات وی برای سامان دادن به این اوضاع جابجایی پایتخت از قزوین به اصفهان در سال 995 هـ . ق بود . کم کم اصفهان نماد قوت و ثبات سیاسی ایـــران گشت . او به رغم طغیان ها و مــــزاحمتهای ازبکان و عثمانی ها همواره به تحکیم سلطه خود می پرداخت و از حمایت هنرمندان و معماران دست بر نمی داشت و با کمک هنرمندان و معمـــاران خیابان ها عمارات و مساجد بزرگ و زیبایی بر پا داشت و شهر نه تنها مرکز حکومتی بلکه مرکز تجاری و نمادی از نظام جدید اجتماعی ایران شد .
« آغاز مکتب اصفهان در نقاشی منتسب به اواخر سال 997 هـ . ق است ولی این نوع نگرش حداقل از 10 سال قبل آغاز شده بود » 1
« بطور کلی در اکثر دوره حکومت شاه عباس هنر بسیار مورد حمایت بوده ، معماری منسوجات فرشها و سفالگری این دوره ستایشگران پرو پا قرصی داشت با این وجود با توسل به نقدی منصفانه تقریباً در تمام هنرهای این دوره میتوان انحطاطی در سرزندگی و خلاقیت یافت که به طرق گوناگون نمودار میشود …. در هنر نقاشی و نتایج کما بیش متفاوت بود . البتـــه این تا حدی بدین علت که در این زمان نقاشی تا اندازه ای مستقل از حمایت دربار بود … روحیه تازه ای از اصالت دیده میشود..

تـوضـیـحــاتِ فـایــل :

این فایل با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
تعداد صفحات : 17
قابل ارائه و مناسب بعنوان تحقیق کلاسی

جهت دانـلـود این تحقیق به انتهای صفحه مراجعه کنید.

کلمات کلیدی : دانلود تحقیق مکتب نگارگری اصفهان, پاورپوینت مکتب نگارگری اصفهان, تحقیق در موردمکتب نگارگری اصفهان, مقاله مکتب نگارگری اصفهان, دانلود پاورپوینت مکتب نگارگری اصفهان, مکتب نگارگری اصفهانpdf , پروژه مکتب نگارگری اصفهان, تحقیق درباره ی مکتب نگارگری اصفهان, تحقیق با موضوع مکتب نگارگری اصفهان, تحقیق کلاسی مکتب نگارگری اصفهان

برای دانلود کلیک کنید