تاسیسات گرمایی، تعویض هوا و تهویه مطبوع PPT

- تاسیسات گرمایی، تعویض هوا و تهویه مطبوع  PPT

تاسیسات گرمایی، تعویض هوا و تهویه مطبوع PPT

 

 

 

 

 

نام محصول : پاورپوینت تاسیسات گرمایی، تعویض هوا و تهویه مطبوع

فرمت : PPT

حجم : 1.3 مگابایت

تعداد اسلاید : 45

زبان : فارسی 

سال گردآوری : 97

 

تعویض هوا در پارکینگ:

برای اینکه یک سامانه تهویه مناسب برای پارکینگ های بسته و زیر زمینی طراحی شود لازم است که ابتدا نرخ تهویه مناسب تعیین شود . برای تعیین نرخ تهویه کافی برای پارکینگ ها دو عامل را باید در نظر گرفت : تعداد

خودرو هایی که کار می کنند و مقدار ذرات منتشر شده از اتومبیل در هوا.

که نرخ تهویه واقعی استفاده شده در پارکینگ های بسته به صورت قابل توجهی پایین تر از نرخ های پیش نهادی توسط استانداردها است و استفاده از نرخ تهویه به دست آمده از این روش موجب کاهش ظرفیت سامانه تهویه و به تبع آن کاهش هزینه های اولیه سامانه خواهد شد.

 

تعویض هوای طبیعی:

در هر قسمت از فضاهای ساختمان که در اشغال و تصرف انسان باشد وتعویض هوای موردنیاز با تهویه طبیعی ممکن باشد

 

 فن های تأمین هوای تازه:

فن های تأمین هوای تازه در این سیستم از نوع فنهای آکسیال فشار متوسط انتخاب می گردد. این نوع فنها هوای تازه را برای هر طبقه از پارکینگ تأمین می نمایند .محل جاگذاری فنها غالباً در هر طبقه و یا در ابتدای شافت ورود هوای تازه پارکینگ می باشد . بسته به نوع طراحی فن ها می توانند 2 دور و یا تک دور باشد . از آنجا که این نوع فنهای فقط با هوای تازه در تماس می گیرند نبوده و حداکثر تا دمای 55درجه سانتیگراد را تحمل می نمایند.

فن های تخلیه ی هوای پارکینگ:

فنهای تخلیه هوای پارکینگ) از نوع فنهای اکسیال فشار متوسط تا1000پاسکال ) این نوع فنها هوای آلوده همراه با انتخاب می گردند. را از هر طبقه از پارکینگ مکش و از طریق شافت اختصاص یافته به تخلیه هوای پارکینگ به خارج از ساختمان منتقل می گردند.
لازم به ذکر است که شافت تخلیه هوای پارکینگ باید کاملاً ایزوله شده بوده به نحوی که هوای تخلیه شده امکان ورود به داخل ساختمان را نداشته باشد. این امر به دلیل وقوع آتش سوزی احتمالی در داخل پارکینگ در نظر گرفته می شود.. به همین دلیل نیز این فنها می بایست Fire Rated و قابلیت هوای تا دمای 300 یا 400 یا 600 درجه سانتیگراد برای مدت 2 ساعت را داشته باشد. بسته به نوع طراحی فن ها می توانند 2دور و یا تک دور باشند.

 

استاندارد BS :

در این استاندارد، هر طبقه از پارکینگ می بایست در حالت دود 6بار در ساعت و در حالت دود شدید و یا آتش سوزی امکان تعویض هوا را تا حداکثر 10 بار در ساعت داشته باشد. لازم به ذکر است که این مهم می بایست برای هر طبقه از پارکینگ به صورت مستقل وجود داشته باشد. حتی اگر فنهای تأمین و تخلیه هوا برای طبقات به صورت مشترک در نظر گرفته شود می بایست انتخاب فنها به گونه ای باشد که در صورت آتش سوزی و یا تولید دود با غلظت بالا در تمام طبقات و در آن واحد فنها امکان تعویض هوا تا 10 بار در ساعت برای هر طبقه به صورت مجزا را داشته باشند.

 

:CFD

این نرم افزار این امکان را برای مشاور و کارفرما پروژه فراهم می سازد تا به عینه به این یقیین برسد که نحوه چیدمان فنها و سنسورهای دود جریان هوایی هارمونیک در کل پارکینگ فراهم میآورد به شکلی که در هیچ نقطه از پارکینگ نقطه کوری که جریان هوای تازه در آن وجود نداشته باشد وجود نداشته و یا در هیچ منطقه ای جریان گردابی هوا بوجود نمی آید. در کنار این اطمینان امکان دارد این موضوع که در صورت آتش سوزی، در طی زمان معینی میزان غلظت دود ، کاهش دید دمای نقاط مختلف پارکینگ با و یا بدون سیستم تهویه پارکینگ چگونه خواهد بود نیز بررسی گردد.

برای دانلود کلیک کنید