اصول اکتشاف معدن

- اصول اکتشاف معدن

اصول اکتشاف معدن

رشد سریع جمعیت کره زمین و افزایش پیچیدگی های زندگی امروزه و نیازی کـه بـه شـناخت منابع طبیعی، معدنی و غیره وجود دارد، سبب شده که انسان، محیط طبیعی و اجتماعی خود را به طور دقیق مورد مطالعه قرار دهد. این بررسی بسیار متنوع بوده و شامل موضوعاتی نظیر وضع راه ها، ناهمواری های منطقه، شبکه آب، پوشش گیاهی و… می شود.

با توجه به کشف و شناسایی معادن زیادی در چند دهه گذشته در سطح جهان، کشف ذخایر جدید به خصوص در مناطقی که تحت پوشش فعالیت های اکتشافی در گذشته بوده اند دشوار و دشوارتر می شود و هر چه زمان می گذرد با کشف شدن معادنی که شواهد و نشانه های بیشتری را بروز داده اند کاوشگر معدنی به ناچار به سوی کشف معادنی باید باشد که از دید تیزبین گذشتگان مخفی مانده اند و معمولا آثار عمده ای در سطح زمین از خود به جا نگذاشته اند. از دیگر سو، علم اکتشاف مواد معدنی نیز به صورت یک علم پویا در حال تکوین و تکامل است و با بکارگیری فناوری های نو به سوی یافتن روش های نوین و یا پویاتر کردن روشه ای اکتشافی شناخته شده گام بر می دارد.

در این مجموعه آموزش های کامل درس اصول اکتشاف معدن با عناوین زیر در فرمت PDF گردآوری شده که نمونه آن را می توانید رایگان از اینجا دانلود کنید.

  1. اکتشاف ژئوشیمیایی – 48 صفحه 
  2. اکتشاف منطقه ای – 46 صفحه 
  3. اکتشاف ژئوفیزیکی – 41 صفحه
  4. پیجویی های ژئوفیزیکی – 39 صفحه
  5. حفاری اکتشافی – 37 صفحه
  6. ژئوالکتریک – 25 صفحه
  7. تخمین و محاسبه ذخیزه – 24 صفحه
  8. سنجش از دور – 21 صفحه
  9. کلیات تهیه نقشه – 21 صفحه
  10. چگونگی پردازش داده های دورسنجی – 19 صفحه

برای دانلود کلیک کنید