پاورپوینت با عنوان پرورش و بیماریهای شتر مرغ

- پاورپوینت با عنوان پرورش و بيماريهاي شتر مرغ

پاورپوینت با عنوان پرورش و بیماریهای شتر مرغ

مشخصات فایل

عنوان فایل:پاورپوینت با عنوان پرورش و بیماریهای شتر مرغ

نوع فایل:پاورپوینت:PowerPoint

تعداد اسلاید ها:45 صفحه 

نرم افزار های مورد نیاز:آفیس 2010 و نسخه های جدید تر

پسوند فایل اصلی:P.P

پسوند فایل فشرده:ZIP

گزیده ای از اسلایدها:

انواع مختلف عملکرد مزارع شترمرغ

انواع مختلف عملکرد مزارع شترمرغ

روش دوره کامل
این روش بهترین و سود آورترین روش است که درآن شترمرغ مولد بعنوان تولیدکننده است که تخم می گذارند و سپس طی عمل جوجه کشی ازتخم جوجه خارج می شود و سپس تا سن پروار نگهداری شده و به کشتارگاه تحویل داده می شوند
فقط روش تولید تخم:
مزرعه شامل شترمرغ مولد بوده و تخمهای نطفه دار تولیدی به فروش می رسند.
فقط جوجه کشی:
شامل ماشین آلات جوجه کشی که تخم نطفه دار خریداری می شوند وجوجه یکروزه به فروش می رسد یابصورت حق العملی تخم های تحویلی بصورت امانی به جوجه تبدیل شده وعودت داده می شوند.
مزارع پرواری:
این مزارع باحداقل سرمایه قابل تاسیس هستند وباخریدن جوجه شترمرغ درسن مطمئن شروع شده وتاوزن و سن مناسب نگهداری شده وبه فروش می روند وسوددرکوتاهترین مدت بر می گردد.

گردشگاه وحصارکشی :
درنظرگرفتن نوع حصارکشی وموادبکاررفته  واینکه بسته به شرایط هرمزرعه کدامیک قابل استفاده ترواقتصادی تراست نکته ای مهم است.
برای نگهداری جوجه تا 6 ماهگی می توان  تاارتفاع 1.5 متر استفاده نمود وهمچنین بایددقیقا ازکف زمین حصاربسته شود .
حصار شترمرغهای بالای 6 ماه حداقل 1.8 مترارتفاع  داشته و می توان ارتفاع پایین حصار را از ازکف زمین 40 تا50 سانتی متر بالاتر در نظرگرفت که پای شترمرغ های بزرگ گیرنکند و همچنین برای عبوروگذر کارگر از زیرحصار در موارد ضروری .
جهت داشتن خاصیت کششی والاستیسیته برای حصار،  استفاده ازحصارهای سیمی و توری نسبت به دیوار و لوله وحصارچوبی و سخت بهتر است.
برای حصارکشی مولد ها بدلیل جلوگیری ازجنگ ولگد پرانی بین نرهای دوقفس بهتر است که ارتفاع حصار بین دوقفس طوری باشد که سرها به هم نرسند یا اینکه بین هر دو قفس مولدین فاصله ای بصورت راهرو باندازه 1.5 الی 2 متر در نظر گرفته شود.

:: گروه بندی سنی شترمرغ جهت طراحی جیره ::

جیره مقدماتی ازهچ تا 2 ماهگی – جیره آغازین از2 تا 4 ماهگی – جیره رشداولیه از4 تا6 ماهگی – جیره ثانویه رشد از6 تا 10 ماهگی –جیره پایانی از10 تا 14 ماهگی –جیره مولدین جهت تخمگذاری – جیره مولدین جهت نگهداری واستراحت.

 

برای دانلود کلیک کنید