راهبرد های شناختی آموزش
مقدمه
´ از زمانی که محرک های محیطی توسط گیرنده های حسی دریافت می شوند و از حافظه حسی به حافظه کوتاه مدت منتقل شده و با رمزگذاری و تکرار به حافظه درازمدت فرستاده میشوند نیاز به تدابیری داریم که به این فرایند سهولت بخشد به این تدابیر راهبردهای یادگیری( راهبردهای شناختی و فراشناختی) گفته میشود اما چگونه فکر می کنید چگونه و چه چیزی را به یاد می آوریم چگونه مسائل را حل میکنیم و به فرایندهای شناختی هستند که روانشناسان بسیار به آن توجه دارند و فرایندهای ذهنی برای معلمان نیز که مسئول هدایت همه گونه های یادگیری مهم است در واقع بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت معتقدند که وظیفه اساسی معلم پرورش فرایندهای شناختی دانشآموزان است با توجه به این مهم تر شده در قسمت های بعدی راهبردهای شناختی و مورد فراشناخت مورد بررسی قرار گیرد