کارنمای دانشگاه فرهنگیان (پروژه)
81 صفحه
دانلودپروژه تربیت معلم به صورت word
دانشگاه فرهنگیان باهنراصفهان
عنوان
کارنمای معلمی (واقعیت)
گروه اموزشی
علوم انسانی
استاد راهنما
جناب آقای
دانشجو
زمستان 1395
فرم تاییدیه استاد راهنما و تعهد دانشجومعلم
این گزارش حاصل تلاش و تجارب کسبشده آقای/ خانم ….. در طول دورۀ کارشناسی رشته ….. بوده و مورد تأیید اینجانب می باشد و نمره (نمره به حروف) را اخذ نموده است.
نام و نام خانوادگی استاد راهنما
تاریخ و امضاء
اینجانب ………………………… دانشجومعلم دوره کارشناسی پیوسته رشته ………….. گرایش ………. ورودی سال …….
به شماره دانشجویی ………………. بدینوسیله متعهد میشوم:
- کارنمای معلمی تهیه شده حاصل تلاش، تجارب و ایدههای اینجانب در طول تحصیل دوره کارشناسی دانشگاه فرهنگیان بوده و شخصا به رشتۀ تحریر درآوردهام.
- چنانچه در هر مقطع زمانی خلاف موارد فوق ثابت شود، عواقب ناشی از آن را می پذیرم و پردیس/ واحدهای تابعه واحد دانشگاه فرهنگیان مجاز است با اینجانب مطابق ضوابط و مقررات رفتار نموده و هیچگونه ادعایی نخواهم داشت.
نام و نام خانوادگی دانشجومعلم
تاریخ و امضاء
تقدیم به:
روح پاک پدرم که عالمانه به من آموخت تا چگونه در عرصه زندگی، ایستادگی را تجربه نمایم
و به مادرم، دریای بی کران فداکاری و عشق که وجودم برایش همه رنج بود و وجودش برایم همه مهر
خداوندا به ما توفیق تلاش در شکست، صبر در نومیدی، رفتن بی همراه، جهاد بی سلاح، کار بی پاداش، فداکاری در سکوت، دین بی دنیا، مذهب بی عوام، عظمت بی نام، خدمت بی نان، ایمان بی ریا، خوبی بی نمود، گستاخی بی خامی، مناعت بی غرور، عشق بی هوس، تنهایی در انبوه جمعیت و دوست داشتن بی آنکه دوستت بدارند، را عنایت فرما.
جان ما را صفای خود ده و دل ما را هوای خود ده، و چشم ما را ضیای خود ده، و ما را از فضل و کرم خود آن ده که آن به.
یارب دل ما را تو به رحمت جان ده درد همه را به صابری درمان ده
این بنده چه داند که چه می باید جست داننده تویی هر آنچه دانی آن ده
فهرست مطالب.
چکیده………………………………………………………………………………………………………………………6
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………..7
شرح تجارب تحصیلی دردوره آمورشی تربیت معلم………………………………………………………8
نظریه ی انتظار معلم…………………………………………………………………………………………………………………………..19
تشریح معلمی کردن خوددرآینده………………………………………………………………………………23
قداست معلم در تزکیه و تصفیه………………………………………………………………………………………………………….38
بهترین روش تدریس را چگونه میتوان ارائه داد؟………………………………………………………………………………….47
اولین برخورد معلم با دانشآموز چگونه باید باشد؟…………………………………………………………………………………48
تعهدات حرفه ای اینجانب…………………………………………………………………………………………….51
نحوه انتقال مطالب از دیدگاه قرآن………………………………………………………………………………..53
نحوه تشویق موفق از دیدگاه روانشناسان………………………………………………………………………57
نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………….78
پیشنهادها……………………………………………………………………………………………………………………..80
منابع و ماخذ…………………………………………………………………………………………………………………..81
چکیده
از پدر گر قالب تن یافتیم از معلم جان روشن یافتیم
نقش مهم معلمان در سلامت و سعادت و خوشبختی جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست هر جامعه ای سرنوشت خود را در چگونگی کارکرد معلم می بیند ,معلمی که اولین و آخرین امید درتعلیم و تربیت و پرورش فرزندان و نسل آینده ی کشور میباشد. احراز مقام والای معلمی چندان هم ساده نیست.معلم با دلسوزی و مهربانی و فداکاری از جان و دل زحمت می کشد تا بتواند نسلی تربیت شده و سالم و کار آمد و مفیدبه جامعه تحویل دهد.معلم با فداکاری و اخلاق نیکوی خودباید الگوی پاکی و صداقت ودرستکاری و نمونه ی یک انسان کامل و صادق برای فرزندان میهن اسلامی خویش باشد .معلم همواره باید وجدانی پاک و رفتاری نیکو و پسندیده و در شان معلمی و جامعه اسلامی خود داشته باشد .وقتی در جامعه ای شغل معلمی را بسان شغل انبیاء می دانند چه عزت و احترامی و مقامی برتر و بالاتر از این می توان بر معلم تقدیم و هدیه کرد.
(( مقدمه ))
عارفان علم عاشق میشوند بهترین مردم معلم میشوند
عشق بادانش متمم میشود هرکه عاشق شد معلم میشود
معلم با ارتباط سازنده خود و با استفاده از مهارت ها و فنون آموزشی و تجربیات و راهکارها و روش های شناختی از طریق مدیریت و ساختارهای معمول کلاسی نقش مهم و آموزنده بر دانش آموزان داشته و آنها را تحت کنترل خود قرار دهد.روشهای رایج و معمول معلمان در رویارویی با مسایل انگیزشی همانندبرخورد ایشان با دیگر مسایل آموزشی است.یعنی ابتدا این مسایل را برای کل کلاس در نظر گرفته و بعدآن را با یک یک دانش آموزان تطبیق می دهند.این امر برکسی پوشیده نیست که دانش آموزان برای یادگیری به آموزش احتیاج دارند در امر یادگیری ضروری است تا انگیزه درونی دانش آموزان افزایش یابد و ادراک کنترل ایشان آسیب نبیند.همچنین برای تداوم و بقای این امر مهم باید به آن ها فرصت دادتا اهداف تحصیلی خود را انتخاب کنند و انها را تحت حاکمیت خود داشته باشند.در واقع معلمان باید آگاه باشند که چگونه فرصت انتخاب و حاکمیت را به دانش آموزان بدهند تا توانایی ایشان در عملکرد صحیح محفوظ بماند.اگر دانش آموزی انتخاب نادرست داشته باشد با شکست مواجه خواهد شدو چون این شکست در دوران نوجوانی و جوانی دانش آموزان رخ می دهد در روحیه آنها می تواند نقش منفی داشته باشد.امکان دارد که دانش آموز از فرصت کنترل بر یادگیری خود برخوردار باشد اما با عملکردی نادرست کفایت لازم را از دست بدهد.معلمان می توانند در ارتباط با ابعاد محتوایی و روش کاری از دانش آموزان حمایت آموزشی به عمل آورند و دانش آموزان نیز همچون معلمان می توانند هم در زمینه های مختلف حق انتخاب داشته باشند,پس معلمین محترم باید به دانش آموزان این حق را یعنی فرصت و مهلت انتخاب را بدهند.