پاورپوینت اصلاحات در نظام سلامت ایران”بیمارستانهای منتخب“

- پاورپوینت اصلاحات در نظام سلامت ايران”بيمارستانهاي منتخب“

پاورپوینت اصلاحات در نظام سلامت ایران”بیمارستانهای منتخب“

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: power point

قابل ویرایش 31 اسلاید

 

قسمتی از اسلایدها:

تشکیل نظام شبکه بهداری با ادغام خدمات سلامت و آموزش پزشکی بمنظور کاهش تمرکز شدید در نظام اداری-مدیریتی در سال 1360

به منظور استفاده مطلوب و هماهنگ از امکانات پزشکی کشور در جهت تامین بهداشت درمان و بهزیستی و آموزش پزشکی در سال 1364 وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تشکیل گردید.

وزارت بهداری و سازمان بهزیستی و سازمانهای وابسته به آنها منحل و کلیه وظایف و اختیارات به وزارت خانه جدید منتقل شد.

در سال 1367 قانون تشکیلات و وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، که در این مصوبه دانشگاههاو دانشکده های علوم پزشکی به عنوان یکی از ارکان آن وزارت محسوب گردید. تبصره 1 ماده (2) این قانون روسای دانشگاهها یا دانشکده ها را به عنوان قائم مقام وزیر در استان معرفی می نماید.

تصویبنامه مورخ 10/12/1372 ، شورای عالی اداری

در پنجاه و دومین اجلاس ، بنا بر پیشنهاد مشترک وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سازمان امور اداری و استخدامی کشور و در جهت نیل به اهداف نظام اداری و اجرائی برنامه اول توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و بمنظور تحدید تشکیلات دولت با رعایت تجانس وظایف  و عدم تکرار و تداخل وظایف و مسئولیتها و محدود کردن منطقی مراجع تصمیم گیری و تبدیل حوزه  مرکزی به ستاد مدیریتی دستگاه و همچنین صرفه جوئی در میزان هزینه ها موارد زیر را تصویب نمود:

ماده 1- سازمانهای منطقه ای بهداشت و درمان استانها در دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور ادغام و کلیه وظایف ، تعهدات ، اعتبارات ، تجهیزات ، دارائیها و نیروی انسانی سازمانهای مزبور به دانشگاهها و دانشکده های یاد شده که از این پس دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی نامیده میشود انتقال می یابند.

روسای دانشگاهها یا دانشکده های مزبور بعنوان قائم مقام وزیر در استان عهده‌دار کلیه وظایف و مسئولیتهای قانونی محوله می باشند .

تبصره : وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مکلف است ظرف مدت حداکثر یکسال از تاریخ ابلاغ این مصوبه چگونگی ادامه فعالیت دانشگاهها و د انشکده های علوم پزشکی مستقر در شهرستانها ( بجز مراکز استان ) را در چاچوب این مصوبه روشن و طرح لازم را به سازمان امور اداری و استخدامی کشور ارائه نماید .

 

فهرست مطالب و اسلایدها:

بررسی روند گذشته

چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 هجری شمسی

ماده 49 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

راهبردهای مورد نظر ماده 88

شکل گیری بیمارستانهای منتخب

18بیمارستان منتخب در قانون بودجه 85                  

ماده 88 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

دستورالعمل نحوه اداره بیمارستانهای منتخب         

 

 

برای دانلود کلیک کنید