طرح بازاریابی لنت خودرو

- طرح بازاريابي لنت خودرو

طرح بازاریابی لنت خودرو

طرح بازاریابی لنت خودرو 19 صفحه بصورت ورد

فهرست مطالب

1- مقدمه. 2

2- تحلیل محیطی موقعیت.. 3

تحلیل محیطی.. 3

محیط خنثی.. 4

محیط رقابت.. 4

محیط شرکت.. 5

تحلیل swot 5

3- بازار هدف.. 8

4- مشکلات و مسائل و فرصت ها 10

5- اهداف بازاریابی.. 12

6- استراتژی بازاریابی.. 13

7- تاکتیک های بازاریابی.. 14

8- اجرا و کنترل. 18

ضمائم. 19

 

طرح تجاری لنت 1- مقدمه

لنت ترمز یکی از قطعات مصرفی در اتومبیل  با درجه ایمنی Grade A یا فوق ایمنی است که این درجه ایمنی نشان از اهمیت فوق­العاده این قطعه به ظاهر ساده دارد. در ترمز­گیری­های شدید و در مواقع حساس که بحث ایمنی جان سرنشینان خودرو و خسارات مالی سنگین مطرح است، اهمیت لنت ترمز بیشتر مشخص می­شود. اما یکی از مواردی که رانندگان اتومبیل گاه­و­بیگاه با آن سروکار دارند، صدای ناشی از لنت براثر ترمز کردن است. این صدا گاه در مواقع خاصِ حرکتی و گاه به دلیل استفاده از نوعی ماده به­خصوص در لنت و یا اجزای سیستم ترمزی، تولید و باعث مراجعه مکرر دارندگان خودرو به نمایندگی شرکت­های خودروساز یا سایر تعمیرگاه­ها می­شود زیرا سبب ایجاد احساس عدم اعتماد راننده به سیستم ترمز می­گردد و این تصور را به­وجود می­آورد که عملکرد آن اشکال دارد. این مسئله مختص یک یا چند کشور نیست بلکه موضوع روز بسیاری از شرکت­های مهم خودروساز و قطعه­ساز در دنیاست و باعث تحمیل هزینه­های گزافی به آنها شده است. هم اکنون تحقیق در این زمینه باعث تعریف پروژه­هایی در سطوح بالای تحقیقاتی در دانشگاه­های معتبر با استفاده از دستگاه­های بسیار پیشرفته شده، اما نکته حائز اهمیت آن است که هر صدای ترمزی لزوماً به مفهوم وجود عیب نیست.

شرکت لنت پارس که تولید کننده  انواع لنت است ، این محصولات خود رابا توجه به اهداف تعیین شده زیر بر اساس اصل مشتری مداری تولید و به فروش می رساند:

  1. تولید با توجه به استاندارد های بین المللی بازار موجود
  2. ارائه خدمات پس از فروش به صورت کامل ، حتی در محل مشتری
  3. تولید لنت هایی ایمن
  4. جایگزینی لنت های فرسوده با لنت های جدید
  5. ورود به بازارهای جهانی

هر یک از عوامل بالا در جهت اصل مشتری مداری با توجه به عوامل اجتماعی و محیط زیست و تکنولوژیکی و فرهنگی می باشد.

 


 

2- تحلیل محیطی موقعیت

تقاضا

امروزه روز به روز با افزایش تعداد خودروها در بین اقشار مردم به اهمیت لوازم جانبی بیش از پیش پی برده می شود. رعایت اصول ایمنی در ساخت لوازم خودرو در صنعت مورد اهمیت قرار می گیرد.با توجه به تبلیغات شرکت لنت پارس که به صورت سازمان یافته ای تبلیغ می شود، بیشتر آگاه می شوید. در نتیجه این تبلیغات گسترده و افزایش آگاهی مردم، تقاضا برای محصول که همانا لنت خودرو می باشد،‌رشد داشته است.

امروزه لنت شرکت پارس تقریبا شصت درصد بازار محصولات و قطعات را بر عهده دارد. که به مرور زمان با افزایش آگاهی مردم تقاضا برای خرید در حال افزایش می باشد.

تحلیل محیطی

محیط اقتصادی

رکود اقتصادی اخیر، باعث شده تا شرکت های صنعتی با مشکلات روبرو شوند ، افزایش تورم به همراه رکود اقتصادی بسیاری از زنجیره های شرکت لنت پارس را با کسب و کار کوچکتر به انحلال گرفته است .اگرچه بهبود آغاز شده است و زیر ساخت ها برای حمایت از موقعیت شرکت لنت پارس می باشد .

 

محیط تکنولوژیکی و فناوری ها به کار رفته

باتوجه به روند رو به رشد تکنولوژیکی و و مکانیزه شدن کارها ، باید در جهت پیشرفته شدن سیستم های موجود گام برداشت. این محصول با توجه به این که دارای مدل های گوناگون است و هر ساله با طراحی ها و ابشن های جدید ارائه می شود ، می توان یک عمر 1 تا 3 مفید برای آن در نظر گرفت.شرکت همچنین می تواند با به کار بردن تکنولوژی تولید خود از وارد کردن و هزینه های واردات خوداری کند. 

سیستم ها و تکنولوژی و استفاده به روز از فن تکنولوژی و فن آوری در شرکت .

عوامل جمعیت شناسی

یکی از موثرترین عوامل در کسب درآمد و عرضه خدمات بیشتر و رقابت مطلوبتر تعداد مشتریان بیشتر است. با توجه به مطلوبیت ارائه خدمات گرایش بیشتر اقشار جامعه به این موضوع می طلبد که تأمل و تعامل بیشتری چاشنی کار گردد تا به بهره وری مطلوب در کوتاه مدت نائل گردیم . چون این محصول با ایمنی باید باشد تا از بروز حوادث جلوگیری به عمل آید.

محیط اجتماعی سیاسی

استراتژی ارزش به مشتریان در مقابل پرداخت هزینه و پولی که پرداخت می کنند .

  1. بالا رفتن نرخ واردات می تواند در بالا رفتن قیمت محصول تاثیر زیادی بگذارد.( به علت وارداتی بودن آن )
  2. موجود مقرارت زیست میطی و استاندارد های تولیدی
  3. به وجود آوردن بسترهای مناسب برای مشتریان تا آنها بتوانند به سادگی و متناسب با سلیقه خود آبشن های آن را انتخاب نمایند.

محیط خنثی

1- محیط مالی

با توجه به افزایش روز به روز خودرو ها ، زمینه برای تولید لنت خودرو بسیار وسیع و گسترده می باشد. با دریافت منابع مالی به صورت وام از دولت می توان منابع مالی را جهت بهبود شرکت و افزایش تولید گسترش داد.

برای دانلود کلیک کنید