پروژه – پروبیوتیک

- پروژه - پروبیوتیک

پروژه – پروبیوتیک

این فایل شامل 29 صفحه ورد و مطالب زیر می باشد 

پروبیوتیک:

 

از نظر ایمولوژی Probioticترکیبی از پیشوند لاتین (pro) به معنای ( for) و صفت یونانی ( biotic) به معنای (life) است، بنابراین معنای پروبیوتیک یعنی )برای زندگی(

میکروب های Probioticدر مدت نگهداری تا زمان مصرف در ماست باید 10⁶ CFU/ml باشد

بیفیدوباکتری ها اولین بار از نوزادی که از شیر مادر تغذیه شده بود توسط هنری تیسیر جداسازی گردید او در مؤسسه پاستور کار می کرد. باکتری جداسازی شده باسیلوس بیفیدوس نام گرفت و بعداً به جنس بیفیدوباکتریوم تغییر نام داد.تیسیر متوجه گردید که بیفیدوباکتری ها در فلور روده نوزادان تغذیه شده از شیر مادر غالب هستند.

اصطلاح پروبیوتیک اولین بار در سال 1953 توسط کولاس مطرح گردید.

 در سال 1989 روی فولرتعریفی را برای پروبیوتیک ها پیشنهاد کرد که بطور وسیعی مورد استفاده قرار گرفت، در این تعریف پروبیوتیک ها مکمل های میکروبی زنده ای هستند که به رژیم غذایی افزوده می شوند که با بهبود تعادل در میکروفلور روده اثرات مفیدی بر روی میزبان دارند.

مهم ترین مکانیسم هایی که این  باکتری ها بوسیله  آن می توانند موجب  ارتقای  سلامت انسان شوند شامل تولیداسیدهای آلی، پراکسیدها ، ویتامین ها، اسید های آمینه آرژنین ، سیستئین ، گلوتامین و باکتریوسیدها ورقابت با باکتریهای مضر و بیماری زای روده ایبرایتصاحب جایگاه هایاتصال روی موکوس می باشد.

برای دانلود کلیک کنید