نمونه تفسیر تست mmpi – نمونه انجام شده آزمون mmpi – فایل چهارم (دو نمونه)

- نمونه تفسیر تست mmpi - نمونه انجام شده آزمون mmpi - فایل چهارم (دو نمونه)

نمونه تفسیر تست mmpi – نمونه انجام شده آزمون mmpi – فایل چهارم (دو نمونه)

نمونه انجام شده آزمون mmpi

نمونه اجرا شده آزمون mmpi

نمونه تفسیر آزمون mmpi

 

تعداد صفحات:    30 (دو نمونه انجام شده mmpi)

نوع فایل:    WORD

 

قسمتی از متن:

نمونه اول:

1-مقیاسهای اعتباری و بالینی:

1-1مقیاسهای اعتباری:

نمره ؟=0

با توجه تعداد این آیتم پروتکل معتبر می باشد.

مقیاس L=6

نمره 62T= نشان دهنده بازتاب دفاعی بودن ساده لوحانه ای است که در آن آزمودنی ویژگی های منفی را انکار کرده و مدعی ویژگی های مثبت است زیرا فکر می کند این نحوه عمل به نفع اوست. و با توجه به تعداد این آیتم پروتکل معتبر می باشد.

مقیاس F=4

در این مقیاس نمره 51= T نشان می دهد آزمودنی به شیوه معتبری پاسخ داده است.

مقیاس K=15

در این مقیاس نمره  50= T نشان می دهد که آزمودنی برداشت متوازنی از خود ارائه داده است که هم به رفتار ها و ویژگی های شخصیتی مثبت و هم منفی اعتراف کرده است.

2-1مقیاس های بالینی :

مقیاس1(Hs) : نمره 33= T نشان دهنده فقدان شکوه های بدنی و نبود نگرانی های وابسته به سلامت می باشد. و به عنوان فردی هشیار ، توانمند، مسئول و با وجدان و پیرو موازین اخلاقی می باشد.

مقیاس2 (D): نمره 53= T نشان دهنده عدم وجود علایم افسردگی در فرد می باشد. اما با توجه به اینکه برافراشته ترین مقیاس می باشد فرد زمینه و گرایش دارد که به سمت افسردگی برود.

مقیاس3 (Hy): نمره45 = Tنشان می دهد که آزمودنی فردی ساده اندیش، عیب جو، سنتی، تحت فشار و کنترل است و به آسانی به دیگران اعتماد نمی کند و شناختن او برای دیگران دشوار است.

مقیاس 4 (Pd): نمره41 = T نشان دهنده این است که آزمودنی بیش از حد کنترل شده، منتقد از خود، خشک و سنتی است و به گونه افراطی با پایگاه اجتماعی همانند سازی می کند.

 

نمونه دوم:

کد دونقطه ای:

81/18:

آزمودنی برای سازمان دادن به افکار خود توجهش را به نشانه های بدنی متمرکز می کنند. برای مقابله موثر با فشار روانی و اضطراب توانایی بسیار محدودی دارند. و فرد روابط میان فردی خود را با میزان قابل ملاحظه ای از فاصله گرفتن از دیگران و بیگانگی تجربه می کنند. و اغلب احساس خصومت و پرخاشگری دارند اما این احساس ها را در درون نگاه می دارند. و نمی تواند احساسات خود را به روش متعادل و سازگارانه ابراز کنند. و در ارتباط با جنس مخالف احساس بی کفایتی اجتماعی می کنند.

 

خرده مقیاس های هریس- لینگوز:

افسردگی ذهنی( D1):نمره71 T=  نشان می دهدکه فرد  غمگین، انرژی پایین، احساس حقارت، اعتماد به نفس پایین، اضطراب اجتماعی و علایق کمی دارد.

کندی روانی حرکتی(D2): نمره 65 =T  نشان دهنده این است که ازمودنی تا حدودی احساس بی تحرکی و انزوا می کند و توان کنار آمدن با فعالیت های روزمره را ندارد.

 بد کارکردی بدنی (D3) : نمره 51= T نشان می دهد که آزمودنی نسبت به عملکرد بدنی شان اشتغال خاطر ندارد.

ملال ذهنی (D4): نمره 62 =T که نشان دهنده عدم وجود ملال ذهنی است.

آشفتگی فکری(D5): نمره 68=T بیانگر این است که ازمودنی احساس حقارت غمگینی و بی فایدگی می کند و در برابر انتقاد بسیار آسیب پذیر است.

انکار اضطراب اجتماعی( Hy1): نمره 40 =T  بیانگر این است که آزمودنی انکار اضطراب اجتماعی را نشان نمی دهد.

نیاز به محبت (Hy2): نمره 40 =T که نشان دهنده عدم وجود نیاز به توجه و محبت است.

رخوت-کسالت (Hy3): نمره 84=T نشان می دهد که آزمونی احساس ناراحتی می کند و از سلامت خوبی برخوردار نیست و احساس ضعف، خستگی و فرسودگی می کند و احساس ناخشنودی و غمگینی می کند.

 

 

 

برای دانلود کلیک کنید