مقاله مروری ترجمه شده با عنوان مروری بر مقاومت آنتی بیوتیکی در باکتری های اسیدلاکتیک موادّغذایی

- مقاله مروری ترجمه شده با عنوان مروری بر مقاومت آنتی بیوتیکی در باکتری های اسیدلاکتیک موادّغذایی

مقاله مروری ترجمه شده با عنوان مروری بر مقاومت آنتی بیوتیکی در باکتری های اسیدلاکتیک موادّغذایی

مروری بر مقاومت آنتی­ بیوتیکی در باکتری­های اسیدلاکتیک موادّغذایی

 

15 صفحه فایل pdf مقاله به همراه 23 صفحه فایل word ترجمه مقاله با عنوان مروری بر مقاومت آنتی بیوتیکی در باکتری های اسیدلاکتیک مواد غذایی

 

چکیده

آنتی­ بیوتیک ­ها، ابزار مهمّی هستند که در صنعت مراقبت­های بهداشتی، برای مبارزه با عفونت­های باکتریایی، استفاده می­شوند؛ با این حال، باکتری­ها، مخلوقات[1] بسیار سازش­ پذیری بوده و می­توانند در برابر آنتی­ بیوتیک ­ها، مقاوم شوند. در نتیجه، استفاده و بدتر از آن، سوءمصرف آنتی ­بیوتیک ­ها برای مدّت چندین دهه، سبب مقاومت باکتریایی علیه بسیاری از آنتی­ بیوتیک ­های مدرن، شده است. این مقاومت آنتی­بیوتیکی، خطر مهمّی است و می­تواند باعث درد و رنج انسان­های بسیاری شود که به عفونت­های باکتریایی مبتلا بوده و خواهند شد؛ عفونت­هایی که (مترجم: امروزه) به سادگی با آنتی ­بیوتیک ­ها، درمان می­شوند. برای چندین دهه، مطالعات روی انتخاب و انتشار مقاومت آنتی ­بیوتیکی، عمدتاً، روی گونه­ های بالینی متمرکز بوده است. با این حال، اخیراً، بسیاری از پژوهشگران، استنباط کرده­ اند که ممکن است باکتری­های هم­زیست، شامل باکتری­های اسیدلاکتیک (LAB)، به صورت مخازن ژن­های مقاومت آنتی ­بیوتیکی عمل کنند؛ ژن­هایی که مشابه آن­ها در پاتوژن­های انسانی نیز یافت می­شود. تهدید اصلی مرتبط با این باکتری­ها، این است که آن­ها می­توانند ژن­های مقاومت را به باکتری­های پاتوژنیک، منتقل کنند. ژن­های اعطاکننده ­ی مقاومت علیه تتراسایکلین، اریترومایسین و ونکومایسین، در لاکتوکوکوس لاکتیس، انتروکوکوس­ها و اخیراً، در گونه­ های لاکتوباسیلوس جداسازی شده از محصولات دامی (گوشت و لبنیات) تخمیر شده، شناسایی و مشخّصه­ یابی شده­ اند. اخیراً، سازمان­های مختلف در سراسر جهان، برای بررسی ایمنی زیستی استارترها و میکروارگانیسم­های پروبیوتیک، کارهای جدیدی را آغاز کرده ­اند. چنین مطالعاتی می­توانند سبب درک بهتری از نقش میکروارگانیسم­های مورد استفاده به عنوان استارتر لبنیات تخمیری در انتقال عرضی ژن­های مقاومت آنتی­ بیوتیکی به میکروارگانیسم­های موجود در روده و باکتری­های پاتوژنیک مرتبط با موادّغذایی شوند.

[1] مترجم: نویسنده از واژه­ی creatures به معنی مخلوقات(!!!) استفاده کرده است. استفاده از این واژه در متون علمی، کاملاً غیرحرفه­ای است! در دنیای علم، ارگانیسم­های زنده به عنوان محصولات فرآیندهای تکاملی در نظر گرفته می­شوند، نه مخلوقات یک خالق هوشمند!!!

برای دانلود کلیک کنید