مقاله ای کامل در مورد ورزش پینگ پنگ

- مقاله ای کامل در مورد ورزش پینگ پنگ

مقاله ای کامل در مورد ورزش پینگ پنگ

این مقاله 19 صفحه ای در قالب word و قابل ویرایش میباشد و تمام صفحات آن دارای حاشیه و همچنین پس زمینه میباشد و به طور کامل و مفصل به شرح ورزش پینگ پنگ از قبیل تاریخچه ، قوانین این ورزش و . . . پرداخته است.

قسمت هایی از مقاله :

مقدمه :

 

تنیس روی میز یا پینگ پنگ (به انگلیسی: Table Tennis) ورزشی است که روی میز انجام می‌شود و دو یا چهار بازیکن در آن شرکت دارند و هر بازیکن یک راکت دارد و با بهره از آن به توپ ضربه می‌زند. توپ در این ورزش سبک و توخالی است. جنس میز از چوب و سخت است.

 

 پیشینه :

زادگاه ورزش تنیس روی میز را چند کشور نام برده اند از جمله : انگلستان ، آمریکا ، هندوستان و آفریقای جنوبی . اما با توجه به مدارک و مدارکی که در دست است می توان انگلستان را سرچشمه این ورزش دانست . خاستگاه اصلی این بازی انگلستان است که در سالهای ۱۸۹۰-۱۸۸۰ شاهزادگان (زمان ملکه ویکتوریا) طبقهٔ بالا پس از خوردن ناهار برای سرگرمی به آن می‌پرداختند. گویا در آن زمان آن‌ها برتر می‌دانستند تا به جای آنکه در زیر آفتاب تنیس بازی کنند به انجام ورزشی بپردازند که در زیر سقف باشد٫ پس تنیس روی میز را ساختند. نخستین توپهای تنیس روی میز از پیچیدن نخ نازک به دور کاغذ مچاله شده ساخته می شد و راکت هم از تخته معمولی بود که هر کس در اندازه های مختلف برای خود می ساخت . اما با گسترش این بازی بتدریج در وسایل بازی بهبود حاصل شد و انواع بهتری راکت و توپ در دسترس علاقمندان قرار گرفت . معرفی این ورزش در انگلستان و رواج آن در بین مردم سبب شد که کارخانه های تهیه اسباب بازی شروع به تولید انواع راکت و میز و توپ و تور کنند .


و ادامه مقاله

برای دانلود کلیک کنید