مارکتینگ پلن دفتر خدمات گردشگری

- مارکتينگ پلن دفتر خدمات گردشگري

مارکتینگ پلن دفتر خدمات گردشگری

مارکتینگ پلن دفتر خدمات گردشگری 27 صفحه بصورت ورد

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                               صفحه

مارکتینگ پلن دفتر خدمات گردشگری پارسیان گشت.. 2

1- مقدمه: 2

2- تجزیه و تحلیل موقعیت.. 3

3- بازار هدف.. 9

4- مسائل و مشکلات و فرصت ها : 11

5- اهداف بازاریابی.. 14

6- استراتژی های بازاریابی.. 15

7- تاکتیک های بازاریابی.. 17

8- اجرا و کنترل. 23

 

مارکتینگ پلن دفتر خدمات گردشگری پارسیان گشت 1- مقدمه:

با عنایت به این که در دنیای امروز تغییرات با نرخ سرسام آور رخ می دهند ، امروز مثل دیروز نیست و فرداهم با امروز تفاوت زیادی خواهد داشت . ادامه دادن استراتژی کنونی مخاطره آمیز است واز سویی دیگر روی آوردن به استراتژی جدید هم کم مخاطره نیست .

پیشرفت فناوری، پدیده جهانی شدن و حذف مقررات ( در بسیاری از صنایع ) توانسته است بر مشتریان شرکتهایی که خدمات مسافرتی و توریستی را با نام و نشان تجاری مشهور در نقاط مختلف کشور و حتی فرا تر از آن هستند بسیار تأثیر گذار باشند .

شرکتها باید همواره خود را با این تغییرات سازگار نمایند و بکوشند تا به تقاضاهای جدید ناشی از تغییرات پاسخی مناسب ارائه نمایند . بازاریابهای معقول به نوبه خود باید در فعالیت های بازاریابی و ابزارها و روشهای خود تجدید نظر نمایند تا بتوانند همگام با این تغییرات با چالشهای امروز و فردا روبرو شده ومقابله نمایند .

بازاریابی و بازار شناسی با نیازهای اجتماعی و انسانی و تأمین این نیازها سروکار دارد و بازاریابی اثر بخش آن است که روشهای مبتکرانه را به کار بندد .

یکی از مهمترین اهداف بازاریابی این است که مشتری را بشناسد ، اورا درک کند تا بتواند کالا یا خدمتی مناسب با نیاز وی به او عرضه نماید. حال کمال مطلوب آن است که تلاشهای بازاریابی به خلق یک مشتری بیانجامد ، یعنی کسی که آمادگی خرید ویا درخواست ارائه خدمات دارد .

در واقع شناسایی مشتریان احتمالی و هدف قرار دادن آنها ، ایجاد رابطه تجاری با آنها ودر نتیجه ارائه خدمات ، جمع آوری اطلاعات و در پایان تخصیص بودجه مورد نیاز از دیگر خلاقیتهای یک بازاریاب به شمار می رود . ودر بازاریابی همت مضاعف او می تواند دستاوردهای بیشتری را بدنبال داشته باشد .

دفتر خدمات گردشگری پارسیان گشت بصورت مجازی طراحی و مدون گردیده است و با نام شرکت خدمات پارسیان گشت دارای تمپلت پلنی بر اساس اصول بازاریابی، اصول بازارشناسی و مدیریت بازار یابی در حد و توان و معلومات گرد آوری گردیده است و قابلیت اجرائی شدن در فضائی محدود ولی مکانیزه و مجهز به رایانه و خط اینترنت پر سرعت را دارا می باشد وبر اساس اهداف تعیین شده در صورت روند مطلوب در ارائه خدمات مسافرتی و خدمات جانبی آن آینده مطلوبی را در پیش رو خواهد داشت.

 

 


 

2- تجزیه و تحلیل موقعیت

محیط موقعیتی Clement

از آنجائیکه محیط تمام فعل و انفعالات بازار یابی یک موسسه ارائه دهنده خدمات را تحت تاثیر خود قرار می دهد بنابراین توجه به موارد ذیل ضروری بنظر می رسد :

 

فرهنگ عمومی culture

     با توجه به فرهنگ و بافت فرهنگی و اجتماعی مردم که عمدتاً تحصیل کرده و میانه رو هستند طبیعتاً در برقراری ارتباط ارائه دهنده خدمات یا اپراتور با آنها مشکلات کمتر و ارتباط راحتتراست . چرا که جهت توجیه کیفیت و یا نوع خدمات مورد نظر نیاز به توضیح زیادی نداشته وآنها خود با ورود به سامانه اطلاع رسانی و رویت مشخصات و تعرفه های موجود به رفع نیاز خود نسبتاً واقف خواهند شد .

 

پلتیک و سیاست Politics

از آنجائیکه عمده فعالیت شرکت در داخل شهر و تقریباً30% از خدمات مسافرتی قابل عرضه ، برون شهری است که طبیعتاً در بعضی از مواقع تحت تاثیر مسائل و سیاستهای جاری کشوراعم از ارزی و یارانه ای کشور قرار گرفته و از طرفی نیز تحت تأثیر تغییرات عوامل همچون مجوز طرح ترافیک ، سوخت سهمیه ای و غیرو قرادارد که با توجه به عمومیت داشتن موضوع درک متقابلی ( مشتریان و ارائه دهندگان خدمات ) را به همراه دارد.

 

قوانین Legal

متاَسفانه بدلیل عدم ثبات قوانین وضع شده در کشور در اینگونه فعالیت ها تاَثیر بسزایی مشاهده میگردد چرا که اکثر قوانین تجاری خدمات مسافرتی که ارتباط مستقیم با تغییرات نرخ ارز دارد در عرض چند روز چندین بار تحت تاَثیر تغییر نرخ ارز قرارگرفته و بر روند فعالیت موسسه تاَثیر محسوس نامطلوبی میگذارد .مانند تغییرات اخیر تعیین سقف پرداخت ارز رقابتی و تصویب قیمت سوخت در کشور که تأثیرات منفی در ارائه خدمات مسافرتی را به همراه داشته است .

 

تکنولوژی به کار رفته در محصول Technological

در این گونه فعالیتها استفاده از تکنولوژی بسیار با اهمیت است یعنی اگر هر چه سرعت خطوط ارتباطی

اینترنتی بیشتر باشد دسترسی مشتریان راحتتر و موجبات رضایتمندی آنها بیشتر و گردش کار و ترانسفر مسافران را درحجم وسیعتری افزایش چشمگیرتر و مطلوبی را به همراه خواهد داشت .

 

جمعیت Social  

یکی از موثرترین عوامل در کسب درآمد و عرضه خدمات بیشتر و رقابت مطلوبتر تعداد مشتریان بیشتر است.علی الخصوص در اینگونه فعالیتها که در دو غالب درون شهری و برون شهری مطرح بوده وبا توجه به مطلوبیت ارائه خدمات گرایش بیشتر اقشار جامعه به این موضوع می طلبد که تأمل و تعامل بیشتری چاشنی کار گردد تا به بهره وری مطلوب در کوتاه مدت نائل گردیم .

 

محیط رسانه ها

رسانه ها هموار سهم بسزایی در فروش محصول داشته اند. به خصوص که محصول به صورت مستقیم با سلامت انسان سر و کار دارد. رسانه ها با فراهم آوردن محیطی برای تبلیغات مناسب در رسانه های مختلف در داخل و یا خارج کشور می تواند به تولید هر چه بهتر و بیشتر محصول کمک کند.

وفاداری به نام و نشان تجاری در میان مصرف کنندگان زیاد بوده است اما ترفیع و تبلیغات گوناگون،‌آن را تا حدی تغییر داده است.با استفاده از دو رسانه تلویزیون و مجلات، بازاریابان توانستند به سهم بازار خوبی برسند.

محیط رقابت

آنالیز رقبا Competitor Analysis

– قبل از آغاز فعالیت شرکت خدمات مسافرتی آنالیز نمودن رقبای فعال در منطقه فعالیت را باید بر اساس موارد ذیل مورد بررسی قرارداد:

 

 موقعیت رقبا در بازار Market Potion

برای آگاهی از موقعیت فعالیت رقبای پیرامون منطقه فعالیت باید از طرق مختلف ذیل کسب اطلاع نموده تا راه کارهای مناسبی برای رقابت با آنان پیدا نمود :

1- مراجعه به سایت اینترنتی رقبا ویا حضور در محل فعالیت آنان و بررسی موقعیت مکا نی، سیستمی و نوع برخورد ارائه د و اپراتورها وچگونگی ارائه خدمات مشاوره ای موسسه به مشتریان.

2 – ثبت موضوعات موجود در فضای ایجاد شده توسط رقبا و بررسی ضعفها و قوت های رویت شده به منظور تجزیه و تحلیل نمودن آنها و انتخاب نقاط مثبت آنها و استفاده بهینه در فعالیت موسسه .

3 – توجه به روشهای بکار گرفته شده از سوی رقبا برای جذب مشتری و چگونگی حفظ و افزایش آنها .

 

نقاط قوت رقبا  strength competitor

با توجه به بررسی های بعمل آمده رقبا دارای محاسن ونقاط قوتی بوده اند که عبارتند از :

1-موقعیت استراژیکی مناسب اعم از استفاده از سیستم اینترنت پر سرعت و همکاری با موسسات ارائه دهنده خدمات شبکه های اینترنتی با برند مطلوب .

2-دارای سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب .

4-دارای سیستم دوربین مدار بسته و امنیتی در دفتر شرکت و سیستم امنیتی مناسب در وب سایت طراحی شده مرکزی .

5– نصب تلویزیون ال سی دی جهت پخش تصویر ، صدا ، نواهای ملایم و مناسب برای آرامش مشتریان حضوری در موسسه و همچنین مشتریان آنلاین .

6-دارای ترابری موتوری جهت سرویس دهی به مشتریان .

7-دارای کارت خوان های متعدد از بانکهای مختلف و دسترسی مشتریان به سیستمهای بانکی با استفاده از رمز اینترنتی .

 

نقاط ضعف رقبا WeakNess competitor

در بررسی ازمحل فعالیت رقبا معایب و ضعفهای چند رویت گردیده که عبارتنداز:

-برخورد نامناسب ارائه دهندگان خدمات با مشتری .

– -مکانیزه نبودن بعضی از آنها و پائین بودن سرعت اینترنت در اختیار جهت برقراری ارتباط باایر لاین های مختلف به منظور برطرف نمودن نیاز مشتریان .

-عدم استفاده از دستگاههای کارت خوان و پوزهای بانکها .

-عدم استفاده از ترابری موتوری .

 

 

برای دانلود کلیک کنید