حل مسائل پردازش سیگنال و سیستم های خطی لاتی (B. P. Lathi) به صورت PDF و به زبان انگلیسی در 205 صفحه

- حل مسائل پردازش سیگنال و سیستم های خطی لاتی (B. P. Lathi) به صورت PDF و به زبان انگلیسی در 205 صفحه

حل مسائل پردازش سیگنال و سیستم های خطی لاتی (B. P. Lathi) به صورت PDF و به زبان انگلیسی در 205 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

پردازش سیگنال یک تکنولوژی راهبردی است که به کمک آن نظریه‌های بنیادی، برنامه‌های کاربردی، الگوریتم‌ها، و پیاده‌سازی پردازش و انتقال اطلاعات در فرمت‌های فیزیکی، نمادین و یا انتزاعی را که به عنوان سیگنال شناخته می‌شود را شامل می‌شود. این علم با استفاده از نمایش‌های ریاضی، احتمالی، اکتشافی، زبانشناسی و روش‌هایی برای نمایش مثل مدل کردن، آنالیز، سنتز، اکتشاف، بازیابی و … استفاده می‌کند.

دسته‌بندی‌ها

پردازش سیگنال آنالوگ

پردازش سیگنال‌های آنالوگ برای سیگنال‌هایی است که دیجیتال نشده‌اند، مانند رادیوها، تلفن‌ها، رادارها و سیستم‌های تلویزیونی قدیم که شامل مدارهای الکترونیکی غیرخطی و خطی هم می‌شود. مدارهای خطی همچون فیلترهای منفعل فیلتر، فیلترهای جمع‌کننده، انتگرال‌گیر و خطوط تأخیر هستند. مدارهای غیرخطی شامل اسیلاتور کنترل شده با ولتاژ و حلقه قفل شده فاز می‌شوند.

پردازش سیگنال‌های پیوسته در زمان

پردازش سیگنال‌های پیوسته در زمان برای سیگنال‌هایی است که با تغییرات پیوسته دامنه، بدون در نظر گرفتن بعضی نقاط منقطع، تغییر می‌کنند.

روش‌های پردازش سیگنال شامل: دامنه زمان، دامنه فرکانس و دامنه فرکانس‌های مختلط می‌باشند. این فناوری عمدتاً در رابطه با مدل‌کردن سیستم‌های خطی تغییرناپذیر با زمان پیوسته، تجمیع پاسخ حالت صفر سیستم، تنطیم تابع سیستم و فیلتر پیوسته در زمان سیگنال‌های قطعی بحث می‌کند.

پردازش سیگنال‌های گسسته در زمان

پردازش سیگنال‌های گسسته برای سیگنال‌هایی است که تنها در نقاط گسسته‌ای از زمان نمونه‌برداری شده‌اند و فقط در زمان و نه مقدار کوانتیده هستند.

پردازش سیگنال آنالوگ پیوسته در زمان فناوری است که بر پایهٔ دستگاه‌های الکترونیکی مدارهای نمونه برداری و نگه‌داری ،مالتی پلکسر و خطوط تأخیر آنالوگ بنا شده‌است. این فناوری، نمونه اسبق پردازش سیگنال‌های دیجیتال (اشاره شده در قسمت بعد) می‌باشد، و همچنان در پردازش پیشرفته سیگنال‌های گیگاهرتز استفاده می‌شود.

مفهوم پردازش سیگنال‌های گسسته در زمان همچنین به مفاهیم و اصولی اشاره دارد که پایه‌ای ریاضی برای پردازش سیگنال‌های دیجیتال فراهم می‌کند، بدون در نظر گرفتن خطای کوانتیده بودن.

پردازش سیگنال دیجیتال

پردازش سیگنال‌های دیجیتال پردازش نمونه‌های سیگنال در زمان‌های گسسته می‌باشد. پردازش توسط رایانه‌ها یا با مدارهای دیجیتال همچون مدارهای مجتمع با کاربرد خاص، مدارهای مجتمع برنامه‌پذیر یا پردازنده‌های سیگنال دیجیتال انجام می‌گیرد. عملیات‌های معمول ریاضی شامل نمایش نقطه ثابت، ممیز شناور، مقدار حقیقی یا مختلط اعداد، ضرب و جمع از این جمله می‌باشند. بعضی دیگر از عملیات‌های معمول توسط دایره بافر و جدول‌های look-up توسط سخت‌افزار پشتیبانی می‌شوند. مثال‌های از این الگوریتم‌ها تبدیل فوریه سریع (FFT)، فیلترهای FIR، فیلترهای IIR، و فیلتر تطبیقی می‌باشند.

غیر خطی پردازش سیگنال‌های غیرخطی

پردازش سیگنال‌های غیر خطی شامل آنالیز و پردازش سیگنال‌های تولید شده توسط سیستم‌های غیرخطی می‌باشد که می‌تواند در دامنه زمان یا فرکانس باشد. سیستم‌های غیرخطی می‌توانند رفتارهای پیچیده‌ای همچون چند شاخه ای، نظریه آشوب، هارمونیک تولید کنند که با روش‌های خطی قابل بررسی نیست.

 

فهرست مطالب:

فصل اول: مقدمه ای بر سیگنال ها و سیستم ها

فصل دوم: تحلیل سیستم های پیوسته در زمان در حوزه زمان

فصل سوم: سیگنال های نمایش داده شده به وسیله سری فوریه

فصل چهارم: تحلیل سیگنال های پیوسته در زمان: تبدیل فوریه

فصل پنجم: نمونه برداری

فصل ششم: تحلیل سیستم های پیوسته در زمان با استفاده از تبدیل لاپلاس

فصل هفتم: پاسخ فرکانسی و فیلترهای آنالوگ

فصل هشتم: سیگنال ها و سیستم های گسسته در زمان

فصل نهم: تحلیل حوزه زمان سیستم های گسسته در زمان

فصل دهم: تحلیل فوریه سیگنال های گسسته در زمان

فصل یازدهم: تحلیل سیستم های گسسته در زمان با استفاده از تبدیل z

فصل دوازدهم: پاسخ فرکانسی و فیلترهای دیجیتال

فصل سیزدهم: تحلیل فضای حالت

برای دانلود کلیک کنید