جزوه دست نویس مکانیک کوانتوم (خط خوش و اختصاصی) همراه با مثال های حل شده

- جزوه دست نویس مکانیک کوانتوم (خط خوش و اختصاصی) همراه با مثال های حل شده

جزوه دست نویس مکانیک کوانتوم (خط خوش و اختصاصی) همراه با مثال های حل شده

جزوه اختصاصی دست‌نویس درس مکانیک کوانتوم ویژه دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی مهندس مواد و متالورژی، الکتروسرامیک، فیزیک، اخترفیزیک، مهندسی و علم مکانیک و سایر علاقه‌مندان به علم فیزیک و مکانیک کوانتوم در ادامه قرار گرفته است. این جزوه در 96 صفحه رنگی اسکن شده است و فقط در bpfiles.ir قابل دسترس می‌باشد. امیدواریم مورد استفاده شما بازدیدکننده گرامی قرار گیرد.

درباره درس مکانیک کوانتوم

مکانیک کوانتومی (Quantum mechanics) شاخه‌ای بنیادی از فیزیک نظری است که با پدیده‌های فیزیکی در مقیاس میکروسکوپی سر و کار دارد. در این مقیاس، کُنِش‌های فیزیکی در حد و اندازهٔ ثابت پلانک هستند. مقدار عددی ثابت پلانک نیز بسیار کوچک و برابر است با ۶٫۶۲۶x۱۰-۳۴. ژول-ثانیه. کانیک کوانتومی یا نظریهٔ کوانتومی شامل نظریه‌ای دربارهٔ ماده و تابش الکترومغناطیسی و برهمکنش میان ماده و این تابش است. بنیادی‌ترین تفاوت مکانیک کوانتومی با مکانیک کلاسیک در این است که مکانیک کوانتومی توصیفی سازگار با آزمایش‌ها از ذرات در اندازه‌های اتمی و زیراتمی در اختیار می‌دهد، در حالی که مکانیک کلاسیک در قلمرو میکروسکوپی به نتایج نادرست می‌انجامد. در حقیقت، مکانیک کوانتومی بنیادی‌تر از مکانیک نیوتونی و الکترومغناطیس کلاسیک است؛ زیرا در مقیاس‌های اتمی و زیراتمی که این نظریه‌ها با شکست مواجه می‌شوند، با دقت زیادی بسیاری از پدیده‌ها را توصیف می‌کند. مکانیک کوانتومی به همراه نسبیت پایه‌های فیزیک نوین را تشکیل می‌دهند. اطلاعات بیشتر در ویکی پدیا فارسی

جزوه دست‌نویس درس مکانیک کوانتوم همراه با مثال حل شده

  • مشخصات فایل: اسکن رنگی با کیفیت از کلیه صفحات انجام شده است. جزوه چند رنگ دست‌نویس گردیده است.
  • تعداد صفحات: 96

آیا این جزوه مناسب شب امتحان مکانیک کوانتوم است؟

نه شب امتحان، ولی اگر چند روز این جزوه را به دقت مطالعه کنید حتما در آزمون نتیجه خوبی خواهید گرفت. این جزوه دارای توضیحات مختصر و روابط فرمولی هر بخش به همراه تعداد زیادی مثال  و تمرین حل شده با توضیحات فارسی و خوانا است.

برای دانلود کلیک کنید