بهداشت چشم

- بهداشت چشم

بهداشت چشم

عنوان: بهداشت چشم

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 21

این تحقیق در مورد بهداشت چشم می باشد که به بیان بیماری های چشم و نکات بهداشتی مهم در حفظ سلامت چشم می پردازد.

مقدمه

چشم بعد از مغز پیچیده ترین عضو بدن است و حدود ۸۵ درصد از دریافت های ما از طریق چشم است.

چشم تنها قسمتی است که می تواند در هر زمانی چه در شب و چه در روز صددرصد فعال باشد و ماهیچه های آن جزو قوی ترین عضلات بدن است. چشم انسان یکی از عجایب خلقت است و ما هر روز بدون توجه به این امر ساعت ها پشت رایانه می نشینیم و موضوعات مختلف را نگاه می کنیم و صحنه های زیبای طبیعت را می نگریم. اشیای دور و نزدیک را می بینیم و خود را از خطرات احتمالی دوروبرمان حفظ می کنیم. این عضو به دلیل تماس با محرک های بیرونی بیشتر در معرض آسیب قرار دارد و از همین رو باید از آن مراقبت بیشتری شود.

شاید بتوان گفت بینائى مهم‌ترین حس انسان است. نه تنها به این علت که در ارتباط با محیط خارج از بدن، نقش مهمى دارد، بلکه از این‌رو که اختلال دید، سبب کاهش یادگیرى نیز مى‌شود. شخص با حس بینائى مى‌تواند از خود محافظت کند، تعادل خود را نگه‌دارد، خلاقیت داشته باشد و بالاخره از دیدن محیط اطراف لذت ببرد.

مراقبت از چشم ها را باید از دوران کودکی آغاز کرد. اگر چشم کودکی انحراف دارد یا لکه ای در چشم او دیده می شود باید او را نزد چشم پزشک برد.

باید دانست چشم عضوی بسیار ظریف، و در صورت گرسنگی بسیار تاثیر پذیر است به خصوص اگر در هنگام مطالعه و با نور کم از آن استفاده شود.

چشم حساسترین عضو بدن است و در عین حساسیت زیاد در معرض تهدیدات محیطی فراوانی است . مواظبت از چشم جهت جلوگیری از بیماری ، کاری بسیار آسانتر و کم هزینه تر از درمان بیماری است که متاسفانه بدون آن که متوجه باشیم وقتی دچار بیماری چشم می شویم که هزینه زیادی را برای درمان آن باید بپردازیم و ممکن است که مقداری از بینایی خود را نیز از دست بدهیم . در حالیکه بیش از 70 درصد اطلاعات زندگی ها از طریق چشم دریافت می شود و اعضای دیگر فقط تا حدودی امکان جایگزینی چشم را دارند . مانند گوش ویا حس لامسه . به همین دلیل توجه به بهداشت چشم جهت داشتن چشمی سالم یک امر بسیار مهم است . لذا در این مقاله سعی میشود مطالبی از علایم هشداردهنده بیماریهای چشم ، نکاتی چند درباره بهداشت چشم ، نقش تغذیه در سلامت چشم و بینایی ، عینکهای آفتابی و اهمیت بهداشتی لنزها طرح شود تا راهگشایی جهت رسیدن به چشمی سالم باشد .

بهداشت چشم

بینایی یکی از مهمترین حس‌های ویژه است، نه تنها به این علت که در ارتباط با محیط خارج از بدن نقش مهمی دارد، بلکه بیشتر از این رو که اختلال دید سبب کاهش یادگیری نیز می‌شود. فرد با حس بینایی از خود محافظت نموده، تعادل خود را حفظ کرده، قدرت خلاقیت پیدا نموده و بالاخره از دیدن محیط اطراف لذت می‌برد.

داشتن بینایی نعمت بسیار بزرگی است و اگر انتظار داریم که چشمانمان برای تمام مدت عمر به ما خدمت کنند بایستی نهایت دقت را در مراقبت از آنها به عمل آوریم.

فهرست مطالب

مقدمه
بهداشت چشم
اختلالات بینائى 
دوربینى 
نزدیک‌بینى 
آستیگماتیسم 
درمان قرمزی چشم 
درمان های موثر خانگی
خشکی چشم
بیماری‌های قرنیه
گلوکوم حاد زاویه بسته
التهاب داخل چشمی(Uveitis)
التهاب صلبیه (Scleritis)
بیماری‌های حدقه چشم
التهاب عصب بینایی
زونای چشمی
چشم های دائما خیس!
عفونت های جلوی چشم (ورم ملتحمه عفونی)
برخی نکات بهداشتی جهت مراقبت از چشم ها
علائم هشدار دهنده بیماریهای چشم
توجهات خاص به چشم‌ها در دوران‌های مختلف زندگی
دوران تحصیلی
دوران میانسالی
به خاطر داشته باشید چنانچه پس از چهل سالگی
چشم شما و تلویزیون
7 اشتباه رایج درباره چشم‌ها
منابع

برای دانلود کلیک کنید