انواع ساختارهای سازمانی PPT
نام محصول : پاورپوینت انواع ساختارهای سازمانی
حجم : 0.7 مگابایت
تعداد اسلاید : 39
زبان : فارسی
سال گردآوری : 97
تعریف ساختار:
ساختار ، یکی از اجزاء سازمان است که از سه عنصر پیچیدگی ، رسمیت
و تمرکز تشکیل شده است.
هر سازمانی دارای پنج بخش اصلی (مینتزبرگ)
بدنه اصلی عملیات: شامل کارکنانی که در ارتباط با تولید محصولات و یا ارائه خدمات موسسه، کارهای اصلی را انجام می دهند.
بخش عالی سازمان: دربرگیرنده مدیران عالی سازمان که مسئولیت کلی سازمان را بر عهده دارند.
بخش میانی: مدیرانی که هسته عملیاتی را به بخش عالی سازمان پیوند می دهند.
متخصصین فن: شامل تحلیلگران که مسئولیت اجرای شکل های خاص استانداردسازی را در سازمان به عهده دارند.
بخش ستاد پشتیبانی: در برگیرنده افرادی که واحدهای ستادی را تصدی می کنند و خدمات پشتیبانی غیرمستقیم به سازمان ارائه می دهند.