اثرات حمایت سازمانی ادراک شده و رضایت شغلی روی انتقال آموزش (مترجم تکتم شریفی)
عبدالرحیم زومرا
Fakulti Kepimpinan dan Pengurusan, Universiti Sains Islam Malaysia,
Nilai, Malaysia, and
Stephen Boyle
UniSA College, University of South Australia, Adelaide, South Australia
چکیده
هدف- نقش حمایت سازمانی ادراک شده (POS)[1] و رضایت شغلی روی تاثیرپذیری انتقال آموزش در محل کار شروع شد تا توجه را در بین مطالعات اخیر به خود جلب کند. هرچند، درک اینکه چگونه این فاکتورها ممکن است با هم کار کنند تا انتقال آموزش را تحت تاثیر قرار دهند هنوز محدود است. هدف این مقاله توجه به این شکاف با بررسی رابطه بین POS، رضایت شغلی و انتقال آموزش است.
طرح/روش شناسی/ رویکرد- دادههای این مطالعه از طریق بررسی یک گروه کارمند و ناظرانشان جمعآوری شده است. این دادهها با استفاده از مدلینگ معادله ساختاری تجزیه و تحلیل شده است.
یافتهها- این یافتهها مشخص میکند که رضایت شغلی رابطه بین POS و انتقال آموزشی را مشخص میکند.
اصالت/ارزش- این مطالعه بیان میکند که حمایت سازمانی ادراک شده میتواند رضایت شغلی کارمندان را بهبود دهد، که به نوبه انتقال آموزش در محل کار را افزایش میدهد. رابطه قابل توجه بین این فاکتورها (حمایت سازمانی ادراک شده-رضایت شغلی-انتقال آموزش) یکی از یافتههای مهم است که به صورت تجربی ، مخصوصا در مقالات تحقیقی انتقال آموزش قبلا تعیین نشده است. این یافتهها نشان میدهند که رضایت شغلی نقش مهمی به عنوان واسطه بین رابطه حمایت سازمانی ادراک شده و انتقال آموزشی بازی میکند.
لغات کلیدی رضایت شغلی، مالزی، کمیت، حمایت سازمانی ادراک شده، سازمانهای بخش دولتی، انتقال آموزش
نوع آموزش مقاله تحقیقی
[1] Perceived organizational support