پاورپوینت آماده: پیاده سازی و اجرای برنامه ریزی منابع سازمان ERP

- پاورپوینت آماده: پیاده سازی و اجرای برنامه ريزي منابع سازمان ERP

پاورپوینت آماده: پیاده سازی و اجرای برنامه ریزی منابع سازمان ERP

مطالب اسلایدهای ابتدایی این پاورپوینت به شرح زیر است

 

تعداد اسلاید : 38 اسلاید

پیاده سازی و اجرای برنامه ریزی منابع سازمان ERP فهرست مطالب مقدمه
تعاریف ERP
ویژگیهای ERP
تفاوت ERPویک بانک اطلاعات مرکزی
مزایا ومعایب ERP
مراحل برنامه ریزی سیستمهای ERP
روشهای پیاده سازی ERP
چگونگی انتخاب و انجام ERP
جمع بندی
منابع

امروزه مبحث برنامه ریزی منابع سازمان به عنوان یکی از مهمترین مباحث فناوری اطلاعات سیستمهای برنامه ریزی منبع سازمان طراحی گردیدهودر محیطی هوشمند می تواند به سود آوریوافزایش کیفیت محصولات و رضایت مشتریان منجر شود.
در دو دهه گذشته گرایش خاصی به راه حلی متمرکز که فرآیندهای کاری رابهبود می بخشد ایجاد شده استکه عبارت است از برنامه ریزی منابع سازمان Enterprise Resource Planning مقدمه تعاریف نرم افزاری یکپارچه که دارای اجزا ویا ماژولهایی برای برنامه ریزی ,تولید,فروش,بازاریابِی,توزیع,حسابداری,مدیریت منابع انسانی,مدیریت پروژه,مدیریت موجودی,مدیریت خدمات و نگهداری و تعمیرات , مدیریت حمل و نقل و بازرگانی الکترونیک است
روشی برای برنامه ریزی و کنترل موثر تمامی منابع مورد نیاز برای دریافت،تولید,ارسال,وپاسخگویی به نیازهای مشتریان,در شرکتهای تولیدی , توزیعی وخدماتی
3 . یک بسته نرم افزاری تجاری که هدف آن یکپارچگی اطلاعات و جریان اطلاعات بین تمامی بخشهای سازمان از جمله مالی, حسابداری,منابع انسانی,زنجیره عرضه و مدیریت مشتریان است. تعاریف ERPیک پایگاه داده ,یک برنامه کاربردی و یک واسط یکپارچه در تمامی سازمان است.
ERPبه مثابه ستون فقرات اطلاعاتی یک سازمان از لحاظ بانکهای اطلاعاتی و فرایندهای سازمانی محسوب شده و به منزله نرم افزاری برای پشتیبانی فرایندهای داخلی سازمان است.
آنچه که در این تعاریف بیش از همه نمود دارد,یکپارچگی و استاندارد بودن سیستم ERPاست و همین دو جنبه مهم از ERP آنرا از سایر سیستمهای اطلاعاتی یکپارچه متمایز می سازد. ویژگیهای ERP فراگیر بودن(Comprehensive) :سیستمهای ERPباید وظایف سازمانی مختلفی را مورد پشتیبانی قرار داده و متناسب با طیف وسیعی از سازمانها مورد استفاده باشد.

انعطاف پذیری (Flexibility):سیستمهای ERPباید قادر به پاسخگویی به نیازهای متغییر سازمانها و شرکتهای استفاده کننده باشند.

ماژول مدار و باز(Modular & Open):این سیستمها باید به گونه ای باشد که هر جزئی از بسته نرم افزاری بتواند بدون تاثیر در رویه های دیگر در هر زمانی تغییر کرده ,اضافه یا حذف شود.

فرا شرکتی(Beyond the company):این سیستمها باید بصورت onlineبه سازمانهای دیگر و سایر شرکای تجاری از جمله تا مین کنندگان و مشتریان نیز متصل باشد.
ویژگیهای ERP بهترین روشهای موجود(Best Business Practices):مجموعه ای از بهترین رویه های مورد استفاده و تجزیه شده در سر تا سر جهان

شبیه سازی واقعیت(Simulation of Reality)

سایر ویژگیها: یکپارچگی بین ماژولها جهت صرفه جویی در زمان, کاهش کارها,حذف دوباره کاری و بهینه سازی منابع, محیط کاربر پسند شامل منوهای زیبا, راهنمای onlineو رابط گرافیکی مناسب, انعطاف پذیری در انطباق با قوانین کشورها در ضمینه های مالی ,مالیاتی , فروش,صادرات و واردات ,ایمن بو

برای دانلود کلیک کنید