پاورپوینت کامل و جامع با عنوان زبان تخصصی 1 رشته های مدیریت دولتی و بازرگانی در 120 اسلاید
مدیریت دولتی یا اداره امور عمومی (مدیریت عمومی) (به انگلیسی: Public Administration) یک رشته دانشگاهی است که به مطالعه نحوه بکارگیری و اجرای علوم اداری (مدیریت اداری) در سازمانها شامل: امور مالی، امور حسابداری و حسابرسی، امور اداری و کارگزینی، امور منابع انسانی، امور پشتیبانی و رفاه، امور برنامهریزی و خدمات، امور تغییر و تحول اداری، امور بیمه ای و تأمین اجتماعی، امور تشکیلات و روش ها، امور مالیاتی و بودجه و دیگر امور مرتبط با مدیریت پرداخته و کارمندان را برای اینگونه مشاغل آماده میسازد. از طرفی به دلیل وسیع بودن و گستردگی رشته مدیریت دولتی، این رشته به امور تصمیمگیری و خط مشی گذاری عمومی و همچنین به امور توسعه و حکمرانی هم میپردازد. به عبارت دیگر علم اداره عبارتست از نظام اجتماعی خاصی که بر اساس آن عده ای از افراد بشر به منظور نیل به یک سلسله هدفهای نسبتاً مشخص با یکدیگر همکاری میکنند، بدین معنی که تصمیماتی را اتخاذ میکنند و تصمیماتی را به مرحله اجرا و عمل درمیآورند.
طبق تعریف دانشگاه فینیکس ایالات متحده امریکا دانشجویان رشته مدیریت دولتی برای ارتقای مهارتهای مدیریتی، باید بهطور مؤثر در یک سازمان عمومی کار کرده و مهارتهای حل مسئله خود را همراه با ارتباطات، خلاقیت، استفاده از اطلاعات و مهارتهای مدیریتی بهبود ببخشند.
طبق تعریف دانشگاه جرج واشینگتن ایالات متحده امریکا مدیریت دولتی همان رشته مدیریت عمومی یا مدیریت اداری است. فارغ التحصیلان رشته مدیریت دولتی می توانند در تمام سطوح سازمانهای دولتی، انجمنهای ملی، گروههای منافع عمومی، پژوهشگر و مشاور شرکت و همچنین در بخش خصوصی فعالیت کنند. این رشته برای مطالعه مدیریت و خط مشی گذاری در زمینههای دولتی و خصوصی و تعاونیها مناسب میباشد . هشت زمینه مهم مدیریت دولتی عبارتند از : 1- بودجه و مالیه عمومی (مدیریت امور مالی) 2- فدرال سیاست، سیاست و مدیریت (خطمشی گذاری عمومی) 3- مدیریت بحران و حوادث اضطراری 4- مدیریت پیشرفت و توسعه همکاریهای بینالمللی 5- مدیریت دولتهای ایالتی و محلی (مدیریت سازمانهای محلی و شهرداری ها) 6- مدیریت سازمانهای غیرانتفاعی و غیردولتی 7- تحلیل و ارزیابی خطمشی گذاری عمومی 8- مدیریت سازمانهای دولتی و خصوصی (مدیریت امور اداری در بخش دولتی و خصوصی)
فارغ التحصیلان رشته مدیریت دولتی (مدیریت عمومی) می توانند در خوشههای شغلی مانند: امور اداری و مالی، برنامهریزی و خدمات، منابع انسانی، تحول اداری، امور دفتری، تحلیلگر بودجه، روابط عمومی، مدیریت بیمارستانها و خدمات بهداشتی و درمانی، برنامهریزی مالی و بانکداری، مالیه عمومی و بودجه و دیگر مباحث مطرح در امور مرتبط با مدیریت برای سازمانهای دولتی و خصوصی و همچنین تعاونیها در سطوح محلی، ایالتی، استان، ملی، فدرال و بینالمللی استخدام شوند.
مدیریت بازرگانی که سرآغاز آن کشور فرانسه میباشد، از دانشگاه ESCP Europe شروع شدهاست و به بحث درمورد پیرامون چگونگی کنترل سود، سرمایه، هزینه و استفادهٔ بهینه از امکانات موجود میپردازد. میتوان گفت که هدف از این رشته آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی بر مدیریت، جمعآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مرتبط به هر یک از این مسائل، ارزیابی راهحلهای مختلف در مورد هر مسئله، تصمیمگیری و اجرای تصمیمات میباشد. تیلور پایهگذار این علم در مکتب کلاسیک بودهاست. از استادان مدیریت در ایران میتوان اشخاصی همچون: دکتر مهدی الوانی، دکتر علی رضاییان، دکتر علیاکبر فرهنگی و دکتر سید رضا سید جوادین را نام برد. از دیگر بحثهای مدیریت بازرگانیبازاریابی میباشد که در سالهای اخیر به جایگاه باارزشی دست یافتهاست و به عنوان یک علم شناخته میشود. شرکتهای بزرگ همواره درسالهای اخیر هزینههای سنگینی را برای این مقوله در نظر گرفته و بازخورد مناسبی از آن دریافت نمودهاند. بازاریابی خود به شاخههای متعددی تقسیم گردیده و دانشگاهها سعی در پرورش متخصصین در شاخههای مختلف این علم نمودهاند. بازاریابی را میتوان به شاخههای متعددی تقسیم کرد که مهمترین آنها بازاریابی داخلی و بازاریابی بینالمللی هستند.
فهرست مطالب:
?Unit One: Administration as Science, an Art, or Craft
Unit Two: Management Process: Management Functions
Unit Three: Public Administration
Unit Four: Decision Making
Unit Five: Fundamentals of Motivation
در هر درس مطالب و بخش های زیر به طور کامل پاسخ داده شده اند:
General Aims
Behavioral objectives
Key Words and General Words
Vocabulary Exercises: Matching
Vocabulary Exercises: Word Formation
Vocabulary Exercises: Fill in the Blanks
Pre-reading Questions
Comprehension Questions
True/False Question
Multiple-choice Questions
Open-ended Questions
Translation Practice
Self- assessment