دانلود پاورپوینت بینایی ماشین- 164 اسلاید

- دانلود پاورپوینت بینایی ماشین- 164 اسلاید

دانلود پاورپوینت بینایی ماشین- 164 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

žبینایی ماشین، تبدیل داده یک دوربین به یک نمایش جدید یا یک تصمیم است. همه این تبدیلات برای رسیدن به هدف مشخصی انجام می‏شود.
žداده‏ی ورودی می تواند شامل اطلاعات متنی مانند اینکه ”دوربین در یک ماشین قرار داده شده ”یا این که” تشخیص دهنده‏ی فاصله لیزری یک شیءرا در فاصله یک متری نشان می دهد“، باشد.
žتصمیم نیز می تواند به طور مثال این باشد که ”شخصی در صحنه حضور دارد ” یا این که ” 14 سلول تومور در این اسلاید وجود دارد”. یک نمایش جدید نیز می تواند به معنی تبدیل یک تصویر رنگی به سیاه و سفید و یا حذف حر کت دوربین از یک مجموعه تصاویر باشد.
 
žچشم انسان تقریباً یک عدسی کروی با قطر 2.5 سانتی متر می‏باشد که از چندین لایه مختلف که درونیترین آن‏ها شبکیه نام دارد تشکیل شده است. ماهیچه‏های اطراف چشم اندازه لنز را تنظیم می‏کنند که این کار چشم را قادر به زوم کردن روی اشیاء می‏کند.
žCCD از جهت عملکرد تقریباً مانند چشم انسان کار می‏کند .نور از طریق یک عدسی وارد دوربین و برروی یک پرده مخصوص تصویر می‏شود که تحت عنوان تراشه CCD شناخته می‏شود.
žتعریف پیکسل: تراشه CCD که تصاویر با استفاده از آن گرفته می‏شوند از تعداد زیادی سلول تشکیل شده که همگی در یک تراشه با الگوی خاصی مرتب شده‏اند و تحت عنوان پیکسل (pixels) شناخته می‏شوند.
 
žمهمترین ابزار خروجی که می تواند به مفهوم گرافیک کامپیوتری عینیت ببخشد، صفحه نمایش (Monitor) است که امروزه با روشهای متفاوت در اندازه‏ها و کیفیت‏های مختلفی تولید می‏شوند.
žتعریف پیکسل (Pixel=Picture cell/Element): در معماری سخت‏افزار گرافیک کامپیوتری امروزی (و کارت های گرافیکی در راس آنها) تصاویر به صورت مجموعه ای از نقاط در نظر گرفته می شوند. هر نقطه ، رنگ و مشخصات خاص خود را دارد و کوچکترین جز قابل رویت یک تصویر محسوب می شود. به این نقاط در اصطلاح پیکسل گفته می‏شود.
žتعریف صفحه نمایش (Screen): به مجموعه پیکسل هایی که در هر لحظه از طریق ابزارهایی مانند صفحه نمایش ترسیم می شود صفحه تصویر گفته می‎‏شود.
žصفحه نمایش دو بعدی در نظر گرفته می شود و معمولاً پیکسل هایی که در این دو بعد وجود دارند از طریق مختصات آنها مانند یک ماتریس قابل دسترسی می‏باشند.
 
žسنسور همزمان ساز تعیین می‌کند که چه زمانی یک بخش (که معمولاً روی یک حمل کننده حرکت می کند) در موقعیتی قرار گرفته است که باید مورد بررسی واقع شود. این سنسور هنگامیکه از زیر دوربین می‏گذرد و یک پالس نوری برای ثابت نگهداشتن تصویر ایجاد می‌کند، دوربین را برای گرفتن عکس فعال می‏کند. نوری که برای روشن کردن آن بخش به کار می رود در واقع برای آن است که مشخصه‌های مطلوب را برجسته و مشخصات نامطلوب (مثل سایه‌ها و یا انعکاس‏ها) را به حداقل برساند. معمولاً پنل‌های LED با اندازه و طراحی مناسب برای این هدف مورد استفاده قرار می گیرند. تصویر دوربین یا توسط یک frame grabber  و یا توسط یک حافظه کامپیوتری (که در آن ازframe grabber  استفاده نشده است) گرفته می‏شود.

frame grabber یک وسیله دیجیتال کننده است (یا در داخل دوربین هوشمند و یا بطور جداگانه) که خروجی دوربین را به فرمت دیجیتال تبدیل کرده (معمولاً این فرمت از یک آرایه دو بعدی از اعداد تشکیل شده که هر عدد متناظر شدت روشنایی نقطه متناظر در آن تصویر می‏باشد. به این نقاط پیکسل می گویند.) و سپس تصویر را به منظور پردازش توسط نرم‌افزارٍ Machine vision  در حافظه کامپیوتر ذخیره می‏کند. به طور معمول نرم‌افزار، اقدامات متفاوتی را برای پردازش تصویر انجام می‏دهد. گاهی در ابتدا تصویر برای کاهش نویز و یا تبدیل سایه‌های خاکستری به ترکیب ساده ای از رنگهای سیاه و سفید دستکاری می‌شود (Binarization) در قدم بعدی نرم‌افزار عمل شمردن، اندازه گیری و شناسایی اجسام، ابعاد، کاستی‌ها و مشخصات دیگر تصویر را انجام می دهد.

 

برای دانلود کلیک کنید