دانلود طرح درس علوم- پایه چهارم –مخلوط ها

- دانلود طرح درس علوم- پایه چهارم –مخلوط ها

دانلود طرح درس علوم- پایه چهارم –مخلوط ها

 

 

 

 

 

دانلود طرح درس علوم- پایه چهارم –مخلوط ها

+مراحل تدریس بصورت جداگانه

فرمت فایل (word) و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 8 صفحه

+تعداد صفحات مراحل تدریس 11 صفحه

قسمتی از مجموعه

      مشخصات کلی: نام ونام خانوادگی:         نام مدرسه:        نام شهرستان:

          مقطع تحصیلی: ابتدایی                 پایه: چهارم             نام درس: علوم تجربی            موضوع درس: مخلوط ها         

       زمان جلسه: 50 دقیقه                            تعداد دانش آموزان:     نفر

 

هدف کلی:

آشنایی دانش آموزان با مفهوم مخلوط و ویژگی های آن.

اهداف جزئی:

1- دانش آموزان با برخی از مواد غذایی که به صورت مخلوط استفاده می کنند آشنا می شوند.

2- دانش‌ آموزان با تعریف مخلوط آشنا می شوند.

3- دانش آموزان با مثال هایی از مخلوط ها آشنا می شوند.

4- دانش آموزان با برخی از راه های جدا کردن مواد تشکیل دهنده‌ی مخلوط ها آشنا می شوند.

5- دانش آموزان با مفهوم محلول آشنا می شوند.

6- دانش آموزان با انواع مخلوط ها آشنا می شوند.

7- دانش آموزان با انواع مخلوط ها آشنا می شوند.

8- دانش آموزان با مفهوم حلال و حل شونده آشنا می شوند.

9- دانش آموزان با انواع محلول آشنا می شوند.

10- دانش آموزان با مثال هایی از انواع محلول ها آشنا می شوند.

11- دانش آموزان با تفاوت مخلوط های یکنواخت( محلول ها) و مخلوط های غیر یکنواخت آشنا می شوند.

ویژگی های دانش آموزان از لحاظ اجتماعی- اقتصادی- جسمی- ذهنی- عاطفی- اخلاقی

ویژگی مهم این مرحله از رشد فعالیت کودک در رابطه با محیط عینی و محسوس است و از این جهت پیاژه آن را مرحله عملیات محسوس نامگذاری کرده است. در این مرحله کودک توانایی انجام اعمال منطقی را کسب می کند اما این اعمال را با امور محسوس و عینی می تواند انجام دهد نه با امور فرضی و پدیده های انتزاعی، بنابراین کودک مرحله‌ی عملیات محسوس از عهده‌ی حل کردن مسائل عینی بر می آید اما قادر به حل کردن مسائل انتزاعی نیست.

از ویژگی های دیگر تفکر این مرحله آن است که کودک از طریق تفکر بر حسب اعمال محسوس و عینی می تواند در باره امکانات اعمال مختلف و نتایج حاصل از آنها اندیشه کند در این مرحله به خلاف مراحل قبل کودکان نیازی به انجام کوشش و خطا ندارند بلکه می توانند اعمال را پیش بینی کرده ونتایج آنها را از پیش حدس بزنند.

از رویدادهای مهم این مرحله درک مفهوم بقای ماده، عدد، وزن، حجم وغیره توسط کودک است مفهوم بقاء یا نگهداری ذهنی به این مطلب اشاره می کند که علی رغم ایجاد تغییر در شکل ظاهری یا وضع مکانی یک شیء اگر چیزی به آن اضافه یا چیزی از آن کاسته نشود در مقدار واقعی آن تغییری ایجاد نمی شود.

 

برای دانلود کلیک کنید