پاورپوینت آماده; پاورپوینت تأثیر اسیدهای چرب کونژوگه بر روی میزان چربی شیر

- پاورپوینت آماده;  پاورپوینت تأثير اسيدهاي چرب كونژوگه بر روي ميزان چربي شير

پاورپوینت آماده; پاورپوینت تأثیر اسیدهای چرب کونژوگه بر روی میزان چربی شیر

مطالب اسلایدهای ابتدایی این پاورپوینت به شرح زیر است

 

تعداد اسلاید : 35 اسلاید

سال نوآوری و شکوفایی مبارک باد بسم الله الرحمن الرحیم موضوع سمینار: تأثیر اسیدهای چرب کونژوگه بر روی میزان چربی شیر معرفی اسید لینولئیک کونژوگه شدن موجود در چربی شیر و اهمیت آن در تغذیه درمانی چربی شیر حاوی چندین ترکیب بیولوژیکی ویژه می باشد که به روشنی نقش تاثیر گذارنده آنها به عنوان عوامل ضدسرطان شناخته شده است . یکی از این ترکیبات، اسید لینولئیک کونژوگه می باشد و فراورده های مختلف لبنی منبع عمده این ترکیبات بوده و عمدتاً در رژیم غذایی انسان گنجانده می شود. در اکثر تحقیقات پزشکی، اثرات ضد سرطانی این ترکیبات بر روی مدلهای حیوانی صورت پذیرفته و ثابت شده است که اسید لینولئیک کونژوگه (CLA) تاثیرات مثبتی بر کاهش این بیماری دارد. در گاوهای شیرده، مسیر تولید و سنتز این ترکیب، از طریق جذب اسیدهای چرب واسطه بیوهیدروژنه شده شکمبه و متعاقباً تبدیل آن به شکل کونژوگه توسط آنزیم های Desaturase غدد پستانی می باشد . مطالعات متعددی ، اثرات اساسی و قابل توجه عوامل تغذیه ای را روی غلظت اسید لینولئیک کونژوگه چربی شیر، نشان داد و همچنین مشخص شده است که گاوهای یک گله در قابلیت سنتز اسید لینولئیک کونژوگه، تفاوت ژنتیکی انفرادی از خود نشان می دهند.
بطور کلی با استفاده از دستکاریهای جیره و شاید از طریق انتخاب ژنتیکی، محتوای اسید لینولئیک کونژوگه چربی شیر را افزایش داد. وجود اسید لینولئیک کونژوگه مثال روشنی است که شیر حاوی ترکیبات دارویی خاص است که خصوصیات خارق العاده تغذیه ای آن را مهیا می کند. مقدمه شیر و فراورده های لبنی حاصل از آن مهمترین منابع غذایی مورد استفاده در تغذیه هستند که احتیاجات انرژی و پروتئین با کیفیت بالا و انواع ویتامین ها و مواد معدنی را برآورده می کنند. اخیراً محورهای تحقیقاتی بر روی تغییر محتوای چربی و پروتئین شیر و تغییرات ترکیبات با ارزش تغذیه ای متمرکز شده است. و کاربرد شیر در برنامه های غذایی برای کاهش عفونتهای حلق و گلو مورد استفاده را مورد بررسی قرار می دهد. بهرحال امروزه نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد که محتوای غذاهای مورد استفاده با عوامل پیشگیری کننده یا متعدد کننده ابتلا به بیماریها مرتبط می باشد به عنوان مثال کاملاً مشخص شده است که مرگ و میرهای با منشاء سرطان با نوع جیره غذایی ارتباط دارد. همچنین تاثیر غذاهای مختلف بر روی سلامتی انسان مورد بررسی قرار می گیرد.
اصطلاح Functional Food غالباً برای توصیف عمومی دسته ای از غذاهای مورد استفاده در تغذیه انسان به کار می رود که ارزش دارویی ماورایی دارد . parody و همکاران لیستی از فرآورده های شیری که اثرات ضرر سرطانی را دارند، تهیه نمودند. کشف نقش اسید لینولئیک به عنوان Functional Food به دو دهه اخیر برمی گردد مقارن با زمانی که Pariza و همکارانش متوجه شده اند که گوشت شامل عواملی ضد جهش زا و همچنین حاوی مقادیری از ایزومرهای اسید لینولئیک کونژوگه هستند. تحقیقات بعدی ثابت کرد که در هنگام شیوع چندین نوع تومور سرطانی در مدلهای حیوانی مانند موش، میزان سنتز اسید لینولئیک کونژوگه به طور معنی داری کاهش می یابد. همچنین ثابت شده است که مقادیر ترکیبات طبیعی ضدسرطانی با منشاء گیاهی بسیار جزئی می باشد با این وجود اسید لینولئیک کونژوگه ها ترکیبی نادر و بی مانندی در مقایسه با سایر ترکیبات ضدسرطان می با

برای دانلود کلیک کنید