پاورپوینت آماده; نظام روابط کار در سازمان

- پاورپوینت آماده;  نظام روابط کار در سازمان

پاورپوینت آماده; نظام روابط کار در سازمان

مطالب اسلایدهای ابتدایی این پاورپوینت به شرح زیر است

 

تعداد اسلاید : 24 اسلاید

بنام خداوند بخشنده و مهربان موضوع :

نظام روابط کار در سازمان گردآورندگان : فاطمه بادیانیسید احسان حسینی
زیر نظر استاد محترم جناب آقای عبداله آبادی
مقدمه روابط کارعبارت است ازچگونگی تنظیم روابط کارگرو کارفرما و یا روابط کــارکنان و مدیریــت و باتـوجه به ایــن که روابط اززمان ورود افــراد به سازمان تا جدا شدن و حتی بعد از جدا شدن آنها از سازمــان مــورد توجه است .
روابط کار قبل از انقلاب صنعتی تا قبل از انقلاب صنعتی ، بعلت سادگی و کم حجم بودن تولیدات صنعتی و کشاورزی ، روابط کارگر و کارفرما از پیچیدگی چندانی برخــوردار نبود و شرایط سیــاسی اجتماعی نیز اجازه نمی داد کارگران حرفی برای گفتن داشته باشند . دوران بردگی دوران فئودالیته نظام صنفی شرایط روابط کار روابط کار بعد از انقلاب صنعتی شکل گیری روابط کار بعد از انقلاب صنعتی ناشی از دو پدیده می باشد :
1- تحول فکری
2- تحول صنعتی
اهم روابط کار بعد از انقلاب صنعتی 1 هجوم روستاییان به شهر و مراکز صنعتی
2 افزایش تعداد کارگران و مزدگیران در واحد های صنعتی
3 تنوع نوسانات شغلی و جابجائیهای مکرر
4 کاهش امنیت شغلی و ایجاد سوء ظنهای شغلی ناشی از آن
5 دشواری زندگی در شهرهای بزرگ
6 کاهش انس و الفتها عوامل مؤثر در زمینه تحول روابط کار 1- عامل ایدئـولوژیک و مــورد سوال قــــرار دادن فلـــسفه اقتصادآزاد و لزوم حمایت از کارگران چه در چارچوب نظام ســــرمایه اداری و چه در چارچـــوب مـــکتب های مخالـف سرمایه داری .
2- عامل حقوقی فلسفه ومورد سوال قراردادن اصل حاکمیت اراده .
3- عامل اقتصاد و تمرکز سرمایه و توسعه تکنولوژی تولید .
روابط کار 1- روابط هماهنگ کاری میان کارکنان ومدیریت برای سازمان جایگاه بسیار مهمی دارد
2- برای رسیدن به کامیابی بلند مدت باید نیروی کار و مدیریت راه های تأمین نیاز های و خواستهای یکدیگر را بیاموزند
روابط جمعی کار روابط فردی کار انواع روابط کار انواع شبکه های ارتباطی
رسمی

غیر رسمی ارتباط هرمی A E D C B ارتباط زنجیره ای A B C D E ارتباط دایره ای A B E C D محاسن ارتباطات غیر رسمی 1- ازطریق ارتباط غیر رسمی بهتر می توان به روحیات نیازهای واقعی و خصوصیات کارکنان پی برد .
2- ارتباطات غیر رسمی واقعیت ها را بهتر عریان می کند
3- ارتباط غیر رسمی باعث وارد شدن نظریات متنوع در تصمیــم گیــــری
می گردد .
4- از طریق ارتباط غیر رسمی اطلاعات سریعتر منتقل می شود انواع تئوریهای روابط کار 1- تئوریهای همزیستی
2- تئوری اختلاف
3- تئوری نقش اجتماعی افراد
خدانگهدار فشارهایی که منجر به شکل گیری رفتار افراد در جامعه می شود
ارزش های ذهنی هدفها
شخص
تجربیات

برای دانلود کلیک کنید