پاورپوینت با عنوان آشنایی با نظام سلامت

- پاورپوينت با عنوان آشنايي با نظام سلامت

پاورپوینت با عنوان آشنایی با نظام سلامت

پاورپوینت با عنوان آشنایی با  نظام سلامت

 

در فرمت پاورپوینت . 136 اسلاید قابل ویرایش

 

—میدان و عرصه اصلی خدمات سلامت، جامعه می‌باشد که با توجه به اهمیّت آن،  بعنوان بهترین محیط آموزشی برای کارکنان نظام سلامت محسوب می‌شود.
— زمانیکه مؤلفه های موثر بر سلامت، دستخوش تغییر می‌گردند زمینه های مخاطره آمیز سلامت شکل گرفته و ابتلاء به بیماری، معلولیّت و مرگ اتفاق می‌افتد. 
—نظام­های سلامت، مسئولیت حیاتی و مداومی نسبت به تمام افراد یک جامعه در تمام دوره زندگی­شان دارند و ایجاد این نظام­ها برای رشد سالم افراد، خانواده­ها و جوامع در هر جای دنیا ضروری و حیاتی­است.
 
—نظام سلامت، متشکل از تمام سازمان ها و مؤسسات و منابعی است که ارائه کننده خدمات در جهت حفظ و ارتقاء سلامت افراد می‌باشند و از این خدمات  می­توان به عنوان اقدام سلامت

 (Health action)    نام برد.

—ارتقای سلامت، هدف اصلی یک نظام سلامت است. اما تنها هدف آن نیست.
—قابلیت دستیابی (goodness) و ایجاد کمترین تفاوت بین افراد به این دستیابی یا دقیقاً عادلانه بودن (fairness) این نظام بسیار مهم است و آن به این معنی است که یک نظام سلامت به درستی به آنچه مردم از آن انتظار دارند پاسخ دهد و این نظام به گونه ای برای هر فرد و بدون قایل شدن تمایز به این نیازها پاسخ دهد.
—شاید به همین علّت است که WHO نگرش سنتی خود را در باره تندرستی فیزیکی و روانی افراد تغییر داده و توجّه خود را به ارتقای عملکرد نظام های سلامت، معطوف داشته است.

برای دانلود کلیک کنید