پاورپوینت درباره آئین نامه حفاظتی تاسیسات الکتریکی در کارگاهها

- پاورپوینت درباره آئين نامه حفاظتي تاسيسات الكتريكي در كارگاهها

پاورپوینت درباره آئین نامه حفاظتی تاسیسات الکتریکی در کارگاهها

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

 

دسته بندی: Powerpoint

 

نوع فایلppt (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد اسلاید: 14 اسلاید

 قسمتی از متن فایل دانلودی

 

اضافه جریان:

هر جریان بیش از جریان نامی تجهیزات یا بیش از جریان قابل تحمل یک هادی که ناشی از اضافه بار، اتصال کوتاه یا عیب سیستم اتصال به زمین باشد.

باتری:

یک سیستم الکتروشیمیایی است که انرژی الکتریکی دریافتی را به صورت شمیایی ذخیره کرده و سپس آن را به صورت انرژی الکتریکی باز پس میدهد.

برقدار:

وسیلهای که اتصال الکتریکی به منبع اختلاف پتانسیل دارد.

بیبرق:

هر وسیلهای که هیچ اتصال الکتریکی با منبع اختلاف پتانسیل نداشته و دارای بارالکتریکی نیست.

تابلو برق:

مجموعهای از ورودی و خروجیهای برق و وسایل اضافه جریان خودکار که در داخل جعبه یا کابینت قرار داشته و برخی از انواع آنها کلیدهایی برای کنترل روشنایی، گرما یا مدارات توان دارند.

تأسیسات الکتریکی:

مجموعهای از تجهیزات الکتریکی مرتبط با هم بوده که برای یک هدف خاص طراحی گردیدهاند.

تجهیزات الکتریکی:

تمامی مدارها، وسایل، دستگاهها، مصرف کنندهها و هر وسیله مشابه دیگر که به عنوان بخشی از تأسیسات الکتریکی بکار رفته یا در ارتباط با این تاسیسات هستند.

تجهیزات سرویس دهی:

تجهیزات ضروری که معمولاً شامل یک قطع کننده مدار، کلیدها، فیوزها و لوازم جانبی آنها بوده و به ورودی مصرف کننده ساختمان و یا هر سازه دیگر متصل است و وظیفه آن کنترل اصلی و قطع تغذیه میباشد.

زمین:

هرگونه اتصال هادی عمدی یا تصادفی یک مدار الکتریکی یا تجهیزات به زمین یا به برخی بدنههای هادی که به جای زمین (ارت) عمل میکنند، حکم زمین را دارد.

زمین مؤثر:

اتصال به زمین عمدی از طریق یک اتصال زمین یا اتصالاتی با امپدانسی به حد کافی پائین بوده که ظرفیت مناسب برای حمل جریان دارد تا از ایجاد ولتاژهایی که ممکن است منجر ایجاد خطر برای تجهیزات متصل به آن یا افراد میشود، جلوگیری نماید.

سپر (شیلد):

لایه فلزی زمین شده روی کابل است که از تأثیر میدان الکتریکی کابل به خارج از آن جلوگیری میکند و یا کابل را در برابر تأثیر عوامل الکتریکی خارجی محافظت میکند.

سیستم سیم‌‌کشی:

به مجموعهای متشکل از کابلها، سیمها، شینها و همچنین قسمتهای نگهدارنده آنها شامل لولههای توکار، روکار، داکتها، سینیها و کانالها سیستم سیمکشی اطلاق میشود.

برای دانلود کلیک کنید